Google nu îi va plăti pe editorii de presă europeni, în Franța, atunci când afișează extrase din articolele, fotografiile și clipurile lor, dar nici nu le va afișa printre rezultatele căutărilor, fără acordul respectivilor editori, a anunțat miercuri un reprezentant al grupului american, citat de AFP.

HotNews.roFoto: Hotnews

Google a anunțat noile reguli pe care le va aplica în Franța începând de luna viitoare, în conformitate cu noile reguli prin care, din această vară, este transpusă în legislația franceză recenta directivă europeană privind drepturile de autor.

Noua lege instituie un drept acordat editorilor de presă și agențiilor, prin care aceștia să fie ajutați să fie plătiți pentru conținutul lor ce apare pe platformele și agregatoarele online, inclusiv în motoarele de căutare de tip Google.

Vice-președintele Google Richard Gingras a prezentat miercuri noile reguli aplicate de companie, în conformitate cu schimbările legislative franceze.

Astfel, editorii de presă europeni trebuie să decidă individual dacă, în Franța, extrase din conținutul lor (text, video, imagini de tip thumbnail etc.) pot fi afișate ca parte a linkurilor către site-urile lor, în motorul de căutare Google și în Google News.

Dacă acceptă, aceste extrase vor fi afișate fără să fie plătite de către Google. Dacă refuză, ele nu vor mai fi afișate printre rezultatele motorului de căutare, unde vor apărea doar un titlu și un link. Google a dat însă asigurări că știrile respectivelor media vor fi disponibile, în continuare, accesibile, chiar dacă traficul către site-urile respective riscă să scadă.

  • Poziția Google în Franța se face auzită la scurtă vreme după ce, la mijlocul lunii, corporația a câștigat și un proces-cheie în Germania. Potrivit Reuters, Curtea Europeană de Justiție a decis că editorii din Germania nu pot cere bani pentru perioada scursă din 2013, pentru conținutul lor afișat de Google în rezultatele sale, deoarece Comisia Europeană nu a fost informată în legătură cu reglementările germane în acest domeniu. Un grup de editori ceruseră până la 1 miliard de euro de la Alphabet, compania-mamă a Google, ca drepturi de autor pentru conținutul lor afișat de Google.