România TV, amendă de 5.000 de lei pentru prezentarea unei înregistrări cu camera ascunsă în care apar procurorul Horațiu Radu și doi ziariști. Antena 3, somație publică

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 30 martie 2020, 20:33 Economie | Media & Publicitate


Ziaristi si procurori filati
Foto: Captura YouTube
România TV a fost amendată cu 5.000 de lei de Consiliul Național al Audiovizualului pentru difuzarea unei înregistrări cu camera ascunsă de la o întâlnire privată la care au participat procurorul Horațiu Radu, doi ziariști și judecătorul Răzvan Păştilă. România TV a difuzat, potrivit CNA, „acuzații nedovedite” la adresa procurorului Horațiu Radu.

„(...) Consiliul a reținut că în cadrul acestor ediții au fost aduse acuzații concrete, nedovedite la adresa unei persoane, iar radiodifuzorul nu a prezentat și punctul de vedere al persoanei acuzate în legătură cu faptele ce îi erau imputate, astfel încât modul în care s-au desfășurat emisiunile analizate contravine prevederilor legale incidente, potrivit cărora, în virtutea dreptului la propria imagine, în cazul în care în programele audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele acuzate trebuie contactate şi invitate să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere”, precizează CNA, în decizia din 19 martie.

De asemenea, Consiliul a constatat că „radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 35 din Codul audiovizualului, deoarece a difuzat în mod repetat imagini înregistrate cu mijloace tehnice ascunse, imagini surprinse cu persoane aflate într-un restaurant, la un eveniment privat, și a căror difuzare nu a probat vreo situație de interes public justificat, dimpotrivă, dreptul la viață privată al persoanelor din imagini fiind prejudiciat, în condițiile în care aceștia au fost identificați fără echivoc de radiodifuzor, atât în imagini, cât și prin prezentarea numelor, instituțiilor la care activează”.

Potrivit sursei citate, „radiodifuzorul nu a asigurat informare imparțială și cu bună-credință a publicului”.

Având în vedere sancțiunile anterioare aplicate pentru fapte similare, membrii Consiliului au propus sancţionarea radiodifuzorului cu amendă de 5.000 lei.

De asemenea, radiodifuzorul S.C. RIDZONE COMPUTERS S.R.L. care deține licența pentru România TV, postul controlat de Sebastian Ghiță, are obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text:
  • “Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat cu amendă de 5.000 lei postul ROMÂNIA TV, deoarece, în cadrul unor emisiuni din perioada 21 februarie-4 martie 2020, au fost difuzate în mod repetat imagini filmate cu mijloace ascunse de la un eveniment privat, ce nu justifica un interes public, fapt interzis de art. 35 din Codul audiovizualului.
  • În acest context, în emisiuni au fost aduse acuzații nedovedite uneia dintre persoanele din imagini și nu a fost prezentat punctul de vedere al acesteia, ceea ce contravine art. 40 din același Cod”.
Antena 3 a primit o somație publică, după ce CNA a constatat că televiziunea „nu a fost difuzat un punct de vedere al domnului Horațiu Radu cu privire la afirmațiile făcute la adresa sa după difuzarea dreptului la replică și nici nu s-a menționat faptul că s-ar fi încercat contactarea sa telefonică în acest sens”.

„În cadrul acestor emisiuni, a fost prejudiciată imaginea unor persoane, la adresa cărora au fost formulate acuzaţii de natură penală şi morală, fără a fi puse la dispoziţia publicului dovezi care să ateste realitatea faptelor imputate şi fără să fi fost însoţite de un punct de vedere al persoanei vizate, aşa cum obligă dispoziţiile art. 40 alin. (1) din Codul
audiovizualului”, se arată în decizia CNA.

Și Antena 3 va trebui să transmită în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text:
  • „Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat cu somație publică postul ANTENA 3, deoarece, în ediţiile emisiunii Sinteza zilei din 12 şi 18 februarie 2020, precum şi în emisiunea Esenţial din 13 februarie 2020, au fost formulate acuzaţii nedovedite la adresa unor procurori şi magistraţi, fără a fi prezentat punctul de vedere al acestora cu privire la faptele imputate, iar moderatorul nu a solicitat ferm interlocutorilor să probeze acuzaţiile, fapte ce contravin dispozițiilor art. 40 din Codul audiovizualului.
  • De asemenea, dezbaterile au fost difuzate cu încălcarea principiilor de informare corectă şi imparţială a publicului, prevăzute de art. 64 din Codul audiovizualului”.
România TV, post de televiziune controlat de fostul deputat PSD Sebastian Ghiţă, fugar în Serbia, a difuzat la sfârșitul lunii februarie imagini cu Horațiu Radu, pe atunci procurorul șef adjunct al procurorului general, judecătorul Răzvan Păştilă şi jurnaliştii Alex Costache şi Cosmin Savu. Ei au fost filmați într-un restaurant din Capitală, iar imaginile au fost preluate de Gândul şi de Evenimentul Zilei, fiind prezentate ca fiind "dovada” unei pretinse conspiraţii împotriva noilor procurori şefi numiţi de Iohannis.

Procurorul Bogdan Părlog, care a deschis un dosar penal după filarea ziariștilor și magistraților, a fost inclus de Gandul.info printre „păpușarii din justiția subterană” care „cu ajutorul unei rețele de jurnaliști de casă încearcă să impună anumite persoane agreate de un sistem putred la șefia principalelor parchete din România”. Seria de articole din gandul.info a fost intens preluată de Antena 3, România TV și EVZ. Gandul.info, ziar a fost achiziționat recent de Radu Budeanu, fondatorul Ciao! și al Cancan și vizat de un dosar la DNA. În acel dosar, din 2015, Radu Budeanu si Dan Andronic erau suspectați de procurorii DNA ca ar fi intermediat mita dintre Elena Udrea, fost ministru, și omul de afaceri Bogdan Buzăianu, cel mai puternic "băiat deștept" din energie.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3840 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    cam putin (Luni, 30 martie 2020, 20:37)

    Mihalav [utilizator]

    Pai eu primesc mai mult amenda daca ies afara fara declaratie
  • +4 (6 voturi)    
    Mai bine nici nu se putea (Luni, 30 martie 2020, 20:52)

    nyivus [utilizator]

    Mama, ce i-au lovit... Sunt sigur ca si-au invata lectia !
  • +2 (4 voturi)    
    Magistratii hotarasc ce este de interes public?... (Luni, 30 martie 2020, 22:16)

    Greu_de_Cap [utilizator]

    ... Păi nimic cu/despre magistrați nu este de interes public!!! Știu o situație în care o Instanță serioasă a decis că sentința dată de un coleg de tribunal nu este de interes public, vreo 2 comitete și comiții de-ale lor au decis la fel în prealabil, daaa...aar sentința respectivă era publicată în Monitorul Oficial în urmă cu mai mult de un an! :):):)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by