Asociatia IAB Romania propune un set de standarde si recomandari privind marketingul prin email, menite sa contribuie la standardizarea activitatilor de publicitate si marketing pe Internet. Standardele au drept scop sa delimiteze practicile corecte de cele neloiale si ilegale in acest domeniu, se arata intr-un comunicat al asociatiei.

Potrivit standardelor si recomandarilor IAB:

  • listele de destinatari pentru email marketing pot include doar persoane care au deja relatii de afaceri cu comania respectiva si au consimtit sa primeasca astfel de mesaje;
  • este exclusa colectarea de adrese prin metode clandestine de tip scraping sau harvesting, precum si comercializarea de liste de emailuri;
  • e recomandata construirea unei liste proprii de destinatari si obtinerea consimtamantului informat pentru email marketing prin forma Double Opt-in;
  • destinatarii trebuie sa aiba posibilitatea de dezabonare, iar aceasta sa fie automata;
  • emailurile comerciale nu trebuie sa contina informatii voit inselatorare, false sau inexacte;
  • membrii IAB Romania consimt sa nu trimita emailuri comerciale nesolicitate si sa recomande tuturor partenerilor sa faca la fel.

Detalii privind standardele si recomandarile IAB pot fi accesate pe site-ul asociatiei.