Index.hu, cel mai mare site de știri din Ungaria, afirmă că este în „pericol grav”, după ce un investitor apropiat de Viktor Orban a preluat jumătate din regia de publicitate

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 22 iunie 2020, 12:47 Economie | Media & Publicitate


Index.hu
Foto: Index.hu
Principalul site de știri din Ungaria a afirmat duminică seara că se confruntă cu un "pericol grav" din cauza unui proiect de restructurare care ar putea să-i limiteze capacitatea de a publica informații critice legate de premierul Viktor Orban, scrie AFP.

"Index.hu, una dintre rarele voci independente rămase, este supus unei presiuni externe care ar putea antrena sfârșitul redacției noastre în forma actuală", a scris redactorul șef Szabolcs Dull, într-un comunicat publicat în deschiderea site-ului.

"Cel mai mare site de știri al țării este în pericol grav", a adăugat el, în această declarație semnată de o mare parte a ziariștilor redacției.

Portalul, care nu a oferit detalii legate de amenințare, a evocat o "propunere de reorganizare a redacției" care "va determina în zilele următoare soarta Index".

Duminică, un alt site de știri, 24.hu, a invocat și el un proiect de externalizare a conținutului publicat de Index.hu, pe care conducerea l-ar fi justificat prin căderea veniturilor din publicitate, pe fondul crizei coronavirusului.

Această evoluție vine după cumpărarea în martie a 50% din regia de publicitate a Index.hu de către un investitor favorabil premierului suveranist Viktor Orban, Miklos Vaszily.

"Ne dorim un site de știri unde oamenii politici, emisarii guvernului și actorii economici să nu tragă sforile", a scris Szabolcs Dull.

Index.hu face parte din cele câteva site-uri care continuă să-și revendice independența în Ungaria, o țară situată pe locul 89 în clasamentul mondial de 180 de locuri al libertății presei publicat de ONG-ul Reporteri fără frontiere. În 2010, când Orban a revenit la putere, se afla pe locul 23.

În ultimii ani, mass-media care tratează, la fel ca Index.hu, scandalurile de corupție fie a dat faliment, fie după acțiuni de cumpărare și-a schimbat rapid linia editorială într-un favorabilă premierului.

Potrivit OSCE, canalele publice sunt în serviciul executivului din Ungaria. Acest peisaj mediatic "dezechilibrat" și accesul "restrâns" la informație au fost citate de OSCE ca elemente constitutive ale "climatului" care a contribuit la confirmarea lui Viktor Orban pentru un al treilea mandat consecutiv în fruntea guvernului, în 2018.

Declinul jurnalismului în Ungaria a contribuit la declanșarea, la sfârșitul lui 2018, a unei proceduri excepționale pentru riscul de "încălcare gravă" a valorilor Uniunii Europene.

Această procedură, în continuare în curs, poate teoretic să conducă la suspendarea dreptului de vot al Ungariei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















742 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by