CNA ar putea obliga televiziunile si radiourile sa-si publice bilantul financiar contabil
Consiliul National al Audiovizualului a votat, joi, 21 februarie, mai multe articole din proiectul de modificare a Legii audiovizualului, in vederea corelarii ei cu noua Directiva europeana a audiovizualului, urmand ca restul proiectului legislativ sa fie votat intr-o sedinta viitoare, pentru inaintarea lui spre consultare la Ministerul Culturii si Cultelor (MCC). Ulterior, proiectul legislativ va intra, pentru aprobare, in Parlament.
La conceperea materialul care va sta la baza noii legislatii in audiovizual au colaborat membrii CNA, impreuna cu institutiile ARCA si Asociatia Radiourilor Locale, Centrul pentru Jurnalism Independentm, Agentia pentru Monitorizare a Presei si precum si reprezentanti ai posturilor de televiziune si radio.
Astfel, la propunerea Centrului pentru Jurnalism Independent si a Agentiei de Monitorizare a Presei, membrii CNA au fost de acord ca radiodifuzorii trebuie sa-si faca publice situatiile financiare, exact asa cum se procedeaza pe site-ul Ministerului de Finante.
"Sunt informatii de interes public. Este o chestiune de transparenta si este relevant, atâta vreme cât pe piata româneasca sunt mai putini bani decât sunt necesari pentru existenta atâtor companii de media", si-a argumentat propunerea, directorul CJI, Ioana Avadani.
O alta modificare importanta pe care CNA doreste sa o aduca la actuala Lege a audiovizualului este reglementarea modului de reflectare in audiovizual a campaniilor electorale si a celor pentru referendum" de catre CNA, si nu de Parlament, asa cum prevede Legea electorala.
Legea alegerilor este depasita si are prevederi contradictorii, spun membrii CNA, si este un drept legitim al Consiliului, ca unica autoritate de reglementare in audiovizual, sa dobandeasca acest atribut de reglementare al campaniilor electorale in media, a explicat Rasvan Popescu, presedintele CNA.
CNA si-a dat acordul si in cazul prevederilor care coreleaza actuala Lege a audiovizualului cu una dintre cele mai importante noutati ale Directivei europene - product placement-ul, care implica prezenta anumitor produse in programe TV, in scopuri comerciale. El va fi permis in filme, seriale, programele de sport si de divertisment, dar nu si in emisiunile pentru copii, stiri sau documentare.
Printre altele, plasarea de produse in scop comercial este permisa daca nu influenteaza continutul si, in cazul transmisiilor de televiziune, intervalul orar alocat acestora, nu incurajeaza, in mod direct, cumpararea sau inchirierea de produse ori servicii, si nu scot in evidenta, in mod exagerat, produsul in cauza.
Mai mult, in acord cu directiva aprobata de Parlamentul European la finele lui 2007, actiunile de plasare de produse trebuie sa fie semnalate corespunzator, la inceputul si la sfârsitul programelor, precum si dupa fiecare pauza publicitara.
Nu vor avea dreptul la product placement tigarile si tratamentele medicale disponibile numai pe baza de prescriptie medicala.
In Romania, plasarea de produse in scop comercial in emisiunile TV se va putea face incepand cu 19 decembrie, 2009.
- 0 (0 voturi)Mi se pare o decizie buna (Joi, 21 februarie 2008, 20:56) Razvan (360romania.eu) [anonim]Transparenta nu a dus niciodata la lucruri rele. Singurul semn de intrebare este daca CNA va reusi in acest demers. La o adica, oamenii care ar avea ceva de pierdut sunt foarte puternici.raspunde trimite

Cine e responsabil pentru noaptea de coșmar de la Spitalul Foișor? Cinci întrebări și răspunsuri esențiale despre scandalul evacuării unității medicale
Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Sarea și oamenii - O istorie care a început acum 8.000 de ani, în România
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea