Organizarea unor Premii de Excelenta care sa fie acordate celor care au contribuit la dezvoltarea industriei romanesti de comunicare, indiferent de domeniu, constituie una dintre prioritatile IAA Romania pentru prima parte a acestui an, dupa cum au convenit membrii asociatiei la Adunarea Generala de joi. Alte puncte-cheie pe agenda organizatiei in 2008 sunt finalizarea proiectului de reglementare a publicitatii stradale in Capitala si dezvoltarea unei campanii de educare pentru un stil de viata sanatos in randul publicului larg.

Premiile de Excelenta vor fi organizate in aceasta primavara si vor fi acordate pe criterii "subiective", de catre conducerea IAA, persoanelor remarcate prin realizari benefice pentru intreaga industrie in 2007. Acestea vor fi selectate pe baza unor nominalizari facute de membrii Asociatiei, iar festivitatea de premiere, conceputa de ARBOevents, va avea forma unei petreceri.

Potrivit Presedintelui IAA Felix Tataru, aceste premii au drept scop sa consacre o recunoastere pe plan local a performantelor din industria comunicarii, inainte ca aceste performante sa beneficieze, eventual, de o recunoastere externa. Si aceasta, deoarece in Romania ar fi o tendinta generala ca marile performante sa fie apreciate si laudate pe plan local doar dupa ce acestea primesc premii afara.

Campanie pentru viata sanatoasa si reglementarea outdoor-ului bucurestean

In ceea ce priveste Programul National de Educare pentru un stil de viata sanatos, IAA - organizatie ce constituie un nod de comunicare pentru toti actorii pietei (companii-clienti, publicitari, media) - colaboreaza cu CNA pentru o campanie dezvoltata de Odyssey pe TV/radio/online/print/BTL-PR si sustinuta de zece mari companii din zona "food&drinks", precum Unilever, Coca-Cola, Pepsi sau Hochland.

Colaborarea IAA Romania cu Primaria Bucuresti, pe de alta parte, se concentreaza pe elaborarea unui cod de reglementare privind publicitatea stradala, IAA urmand sa conduca echipa insarcinata sa produca acest cod si care reuneste arhitecti, avocati, publicitari si repezentanti ai companiilor. Totodata, IAA promite un inventar complet al tuturor locatiilor potrivite pentru publicitate outdoor in Bucuresti, pe criterii precum eficienta expunerii si integrarea in peisajul arhitectonic.

Potrivit reprezentantilor organizatiei, insa, este putin probabil ca noul cod sa fie pus in aplicare inainte de anul viitor, avand in vedere ca 2008 este un an electoral.

Alte planuri IAA Romania in 2008:

  • continuarea dezvoltarii Scolii IAA, cu noi module dedicate seniorilor si directorilor de rang interimediar, in continuarea modulului dedicat juniorilor lansat acum un an.
  • participare considerabila la Congresul Mondial IAA de la Washington, din aprilie.
  • conferinte si traininguri.
  • cresterea numarului de membri de la 141 in prezent la 180 pana la sfarsitul anului.
  • organizarea, in parteneriat cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania, a celei de-a cincea editie a premiilor de eficienta Effie.
  • continuarea colaborarii cu CNA pe tema alinierii reglementarilor din audiovizualul romanesc la noua directiva europeana privind audiovizualul.
  • editare de carti prin IAA Publishing, care a lansat pana acum volumul "Efectele publicitatii" si care urmeaza sa lanseze un catalog "Best of Effie 2007"