Facebook lansează de marți în Franța fluxul de știri rezervat conținutului jurnalistic, Facebook News, o garanție de vizibilitate sporită pentru mass-media și o încercare de curățare a imaginii în fața acuzațiilor de dezinformare care vizează rețeaua de socializare, potrivit AFP.

Facebook newsFoto: Hotnews

Inițial, acest serviciu va începe să fie lansat pentru un număr mic de utilizatori francezi de Facebook.

După această lansare, generalizarea sa va fi treptată, iar Facebook News ar trebui să fie disponibil pentru toți utilizatorii din Franța până în luna mai, potrivit Meta, grupul american care deține rețeaua de socializare.

Franța devine a cincea țară în care se lansează Facebook News, după Statele Unite la sfârșitul lui 2019, Marea Britanie în ianuarie 2021, Germania în mai și apoi Australia în august.

„Alături de fluxul de știri clasic al Facebook (unde apare conținutul partajat de prietenii și contactele utilizatorului, nota editorului), Facebook News este locul în care furnizăm doar informații din surse verificate”, produs de media reală, a explicat pentru AFP Jesper Doub, director de parteneriate cu mass-media pentru Europa la Meta.

Lansarea Facebook News în Franța a fost posibilă prin semnarea unui acord-cadru cu Alliance for General Information Press (Apig), anunțat de Facebook în octombrie.

Acest acord intenționează să remunereze editorii francezi de presă cotdiană timp de doi ani pentru utilizarea conținutului lor.

Personalizare

Conform acestui acord, multe cotidiene naționale sau regionale sunt incluse în Facebook News, inclusiv Le Parisien/Aujourd'hui en France, Le Figaro, Le Journal du Dimanche, Les Echos, ziarele grupului Ebra (Le Progrès, L Alsace, etc.) Nice-Matin sau La Voix du Nord.

În același timp, Meta a încheiat acorduri cu alte mass-media care sunt astfel incluse și în Facebook News la lansare, printre care BFMTV/RMC, Capital, Femme Actuelle, L'Equipe, L'Express, Liberation și Here.

„Discuțiile continuă și cu siguranță alți parteneri se vor alătura listei”, a declarat pentru AFP Mathieu Fritsch, șeful parteneriatelor Meta.

Concret, Facebook News va fi accesibil printr-o filă nouă în aplicația Facebook. Făcând click pe această filă, utilizatorul va accesa un flux de informații care va prezenta conținut jurnalistic sub formă de miniaturi, cu titlul articolului, o imagine și numele ziarului.

Niciun conținut nu poate fi citit pe pagina de Facebook în sine: aceste miniaturi vor conține link-uri către site-ul media. Prin urmare, nu va fi posibil să citiți gratuit un articol plătit.

Facebook News va consta din două secțiuni.

Una, comună tuturor utilizatorilor, va prezenta cea mai mare parte a știrilor zilei, „precum știrile de televiziune de la 20.00”, potrivit lui Doub. Celălaltă va fi personalizată în funcție de interesele utilizatorului.

"Diversitate" / Cine verifică știrile

Pentru utilizator, Facebook News va fi atât o garanție a „calității”, cât și a „diversităţii” în accesul la informație, potrivit lui Fritsch.

Pentru mass-media, aceasta va fi „o oportunitate minunată de a-și extinde audiența” ajungând la diferite audiențe și chiar de a câștiga noi abonați, a spus el. Facebook are 40 de milioane de utilizatori lunar în Franța.

Lansarea Facebook News vine pe măsură ce rețeaua de socializare este acuzată în mod regulat că este un canal de răspândire a informațiilor false prin conținut din surse dubioase.

„Suntem convinși că jurnalismul este esențial pentru buna sănătate a democrațiilor noastre”, a asigurat Doub.

Conținutul care apare în secțiunea comună tuturor utilizatorilor va fi selectat de jurnaliștii angajați de o filială AFP, Media Services.

Această alegere este „o recunoaștere a experienței și a calității muncii a subsidiarei noastre specializată în conținut editorial la cerere”, a comentat CEO-ul AFP, Fabrice Fries, citat într-un comunicat de presă al Meta.

Meta plătește peste 80 de media din întreaga lume, inclusiv AFP, în cadrul unui program de verificare a conținutului. Dar contractul semnat ca parte a Facebook News este separat de acest acord.