​Guvernul vrea să deruleze o campanie de promovare turistică pe TV și online în Marea Britanie și Germania, unul dintre obiective fiind creșterea notorietății României ca destinație turistică pentru city break. Statul susține că cele două țări generează un număr mare de turiști pentru România și au un potențial ridicat atât economic, cât și în privința consumului de publicitate TV-online.

Romania, destinatie turisticaFoto: Ministerul Turismului

Informațiile apar într-o consultare de piață lansată de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului pentru achiziția acestor servicii, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

De ce promovare TV și online în Marea Britanie și Germania

  • „Campania integrată media pe care o vom derula va consta în promovarea României pe canale TV şi în mediul online, se va adresa cu prioritate potenţialilor turişti, dar şi operatorilor din industria turismului şi va fi realizată în aceeaşi perioadă şi pe aceleaşi pieţe de interes.
  • Având în vedere țările prioritare prevăzute de Planul de marketing 2011-2015, Masterplanul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional 2007-2026, Strategia Națională a României pentru Dezvoltarea Turismului 2022-2030 cu Banca Mondială, alte documente strategice ale Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, cât și studiile efectuate de către consultanți externi ne propunem achiziționarea de servicii pentru derularea unei campanii integrate TV-online pe pieţele de interes pentru ţara noastră, care au generat/generează un număr mare de turiști pentru România, respectiv Germania şi Marea Britanie (a fost luată în calcul perioada 2018-2021).
  • De asemenea, aceste ţări au un potenţial ridicat atât din punct de vedere economic, cât şi al consumului de publicitate TV-online din rândul pieţelor de interes pentru România.”, se arată în anunțul de consultare.

Obiectivele campaniei TV-online și publicul țintă din cele 2 țări

În anunț se menționează că obiectivele campaniei sunt următoarele:

  • a) Creșterea nivelului de notorietate a României ca destinație turistică pentru city break;
  • b) Creșterea traficului pe site-ul www.romania.travel efectuat din țările respective;
  • c) Creșterea rankingului site-ului www.romania.travel în căutările pe Google despre România efectuate în țările respective

Pe TV, publicul țintă este reprezentat de femei și bărbați aparținând piețelor țintă Marea Britanie, și Germania, 30-65 de ani, cu studii superioare și venit mediu și peste mediu, cu afinitate pentru calatorii.

Pe zona online & influenceri, publicul țintă este reprezentat de femei și bărbați aparținând piețelor țintă Marea Britanie și Germania, 25-40 ani, studii superioare și venit mediu și peste mediu, interesați de călătorii, bilete de avion, geografie, vacanțe, știri externe, gastronomie internațională.

Cum se va derula campania de promovare turistică în Marea Britanie și Germania

Ministerul Turismului vizează „consultarea agențiilor agenţiilor media care, prin expertiza proprie, să poată asigura crearea și implementarea unei strategii media pentru realizarea unei campanii integrate de promovare online și TV a brandului turistic naţional în Germania și Marea Britanie.

Campania media va fi realizată în limba engleză pentru Marea Britanie și în germană pentru Germania, în perioada Septembrie-Octombrie 2022.

Campania integrată media va consta în promovarea României pe canale TV şi în mediu online, după cum urmează:

Pe TV:

  • Difuzarea de spoturi de 15 secunde, pe televiziuni cu specific de nișă ştiri/călătorii/turism/sport,(de tipul National Geographic, Discovery, Eurosport, Euronews, Travel Channel sau similar) sau un mix din care 1-2 stații TV cu profil de travel/turism.

În online:

  • Promovarea site-ului www.romania.travel între primele 3 rezultatele ale căutărilor pe Google
  • Afișare de bannere web animate pe pagini web cu profil turistic
  • Afișare de bannere web pe Facebook și pe o altă rețea socială, la propunerea prestatorului
  • Afișarea de clipuri video tip reclamă pe Youtube.com, bloguri de turism de 5-7 secunde
  • Alte activitati care pot sa maximizeze effective reach-ul, fiind complementare sau înlocuind exemplele de mai sus în masura în care poate fi demonstrată o eficienta mai mare
  • Va edita și îmbunătăți instrumentele de comunicare deja existente pentru aplicarea în diverse formate online (bannere web, clipuri video, texte, machete grafice etc)

Ministerul a publicat miercuri, 27 iulie, acest anunț de consultare și așteaptă acum propuneri de natură tehnică și financiară pentru aceste servicii până la data de 1 august 2022.