La Centrul National al Dansului a avut loc, ieri, Conferinta de Deschidere a Filter Design Competition, prima competitie de design independent din Romania, organizata de Asociatia Oricum pentru Educatie cu sprijinul Arctic. Unii dintre cei mai importanti designeri din tara, dar si de peste hotare, au vorbit, in fata unui public alcatuit din studenti, tineri designeri, profesionisti din domeniul comunicarii si reprezentanti ai celor mai importante companii din Romania, despre designul de calitate si despre profitabilitatea acestuia pentru o afacere de succes.

Dick Powell, unul dintre cei mai importanti designeri din Marea Britanie, fondatorul SeymourPowell si presedinte, in 2005, al D&AD - organizatie ce reprezinta interesele comunitatilor creative de design si de advertising la nivel global, a impartasit din experienta sa de peste 20 de ani, spunandu-le tinerilor ca, pentru a-si construi si consolida o cariera in design, trebuie sa aiba dorinta de a invata constant lucruri noi: „Designul inseamna sa oferi mereu solutii neasteptate, dar relevante la problemele identificate in jur”.

“Noi vedem lucruri si ne intrebam De ce? Un designer vede lucruri si se intreaba: De ce nu?”, a mai spus Powell, explicand ca un designer trebuie sa aiba curajul, de multe ori, sa se exprime impotriva curentelor care exista la un moment dat in societate si sa aiba abilitatea de a reinventa lucrurile din jurul sau.

Marius Ursache, Chief Creative Officer Grapefruit Romania, a deschis evenimentul cu o prezentare despre „return of investment” in design. „Daca in Marea Britanie a anului 2005, industriile creative au contribuit cu 180 de miliarde de euro la produsul intern brut, in Romania aceluiasi an, produsul intern brut a fost de numai 85 de miliarde de euro.", a aratat el.

Stefan Barutcieff, designer industrial la Pilotfish Germania, a vorbit despre beneficiile designului: „Functionalitatea designului este data de identificarea unor nevoi pe care consumatorul le are si pe care designul le rezolva prin gasirea unor solutii simple, dar inventive”.

Bulent Ozkan, Product Development Manager Arctic, a explicat de ce este designul important pentru o afacere de succes. „Designul contribuie la succesul unui produs, avand in vedere multiplele sale functii: atrage atentia consumatorului, confera relevanta atributelor functionale si estetice ale unui produs, vorbeste despre valorile brandului si diferentiaza produsele companiei pe piata”.

Conferintei din 12 martie ii vor urma alte trei pe design grafic, design industrial si design auto. Ben Terrett (The Design Conspiracy, UK), Nicolas Chiuchindel (Chanel, Franta) si Peter Wouda (Skoda, Cehia) sunt invitatii Filter Design Competition din 26 si 28 martie, respectiv 10 aprilie.

“Schimbul de idei intre generatii a condus dintotdeauna la progres. Este deosebit de important pentru tinerii aflati in formare in domeniul design-ului sa se intalneasca cu profesionisti de marca ai domeniului. Filter Design Competition intermediaza intalnirea intre generatii, creaza cadrul necesar pentru dezbatere si idei noi care cu siguranta vor contribui la dezvoltarea design-ului, domeniu aflat inca la inceput in Romania”, a declarat Ugur Kayali, Director General Arctic.

“De la an la an, prin Filter Design Competitio, contribuim la transformarea felului in care designul este perceput si folosit in Romania. Cu ajutorul invitatilor am aratat cat de mult contribuie un designer bun la cresterea competitivitatii clientului/angajatorului si care este drumul catre succes pentru tinerii ce isi doresc o cariera in acest domeniu", a spus Razvan Crisan, presedinte al Asociatiei Oricum pentru Educatie.