Consiliul Director al BRAT propune, in urma sedintei sale de joi seara, o serie de schimbari in propriile regulamente, care sa raspunda la o serie de probleme aparute in ultima vreme atat in zona presei scrise, cat si pe Internet. Propunerile consiliului vin, pe de o parte, in urma unei scrisori adresate de Catalin Tolontan, prin care acesta reclama metodele mai putin ortodoxe prin care isi negociaza publicitatea grupurile de presa, iar pe de alta parte in urma unui scandal legat doua site-uri dedicate femeilor.

Tolontan publica, vineri, pe blogul sau propunerile Consiliului Director in urma scrisorii sale, in timp ce directorul Media Pro Interactive, Orlando Nicoara, publica pozitia CD al BRAT in privinta disputelor legate de siteurile feminis.ro si eastrolog.ro.

Propunerea CD al BRAT publicata de Tolontan urmeaza sa fie discutata in Adunarea Generala a Biroului de Audit a Tirajelor, spre sfarsitul acestei luni. Ea vizeaza, in primul rand, includerea in statutul BRAT a unui nou obiectiv, potrivit caruia "membri BRAT vor realiza recomandari cu privire la tranzactionarea spatiului publicitar si vor lua decizii referitoare la acestea, pe baza rezultatelor furnizate de asociatie."

In al doilea rand, se urmareste includerea in regulamentul de functionare a institutiei a unei prevederi potrivit careia membrii BRAT nu vor incuraja practicile de tranzactionare a spatiilor publicitare, atat in presa scrisa, cat si in online, care nu sunt auditate sau masurate prin sistemul BRAT.

"Un semnal clar"

Tolontan reclamase, intr-o scrisoare adresata miercuri Consiliului BRAT, faptul ca grupul Pro ar folosi de metode incorecte si neconforme in negocierea spatiilor publicitare, corelandu-le pe cele de pe statiile TV cu cele din publicatiile grupului de presa conex. Scrisoarea urmeaza sa fie discutata astazi in Consiliul Director al BRAT, care va decide daca ea va fi inclusa pe agenda Adunarii Generale din 27 martie. Ulterior, el afirmat, pe propriul blog, ca si Antena 1 ar folosi aceeasi metoda pentru unele reviste din portofoliul trustului Intact.

In postul sau de astazi, acelasi Tolontan spune ca noile propuneri au drept scop sa "protejeze presa scrisa si on-line in fata a doua fenomene negative - repartizarea bugetelor de publicitate catre ziare si reviste neauditate, respectiv practica unor trusturi de presa de a interveni cu forta televiziunii sau a altor media in repartizarea bugetelor de presa scrisa si online". El spune ca aceste propuneri nu au caracter obligatoriu, dar "transmit un semnal clar", cei prezenti la sedinta admitand ca practicile semnalate sunt "metode curente".

Feminis.ro: Regulile nu au fost incalcate, dar ar putea fi schimbate

La randul sau, Orlando Nicoara spune pe blogul sau ca potrivit CD al BRAT regulamentul Departamentului Internet al BRAT nu a fost incalcat atunci cand doua site-uri, feminis.ro si eastrolog.ro, au decis recent sa isi uneasca audienta in sistemul BRAT de masurare a audientelor online, SATI. Cu toate acestea, la urmatoarea sedinta a Comisiei Tehnice a acestui departament, de saptamana viitoare, va fi luata in considerare o posibila modificare sau completare a regulamentului existent, pentru o transparenta mai mare a rezultatelor de trafic.

Cazul a ajuns pe masa BRAT in urma unor dispute purtate pe bloguri, dupa ce Marius Pahomi de la agentia de media Mediaedge:CIA, l-a acuzat pe Val Voicu, directorul AdEvolution, ca ar contabiliza in mod ilegal traficul de pe site-ul eAstrolog.ro pentru noul site dedicat femeilor Feminis.ro.