Românii au făcut anul trecut peste 30.000 de petiții la ANRE, pe fondul creșterii prețurilor la energie și gaze, dar și a schimbărilor legislative, motiv pentru care autoritatea vrea să facă o nouă campanie de informare privind drepturile utilizatorilor, inclusiv cel de schimbare a furnizorilor, fără costuri suplimentare.

ANRE - Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul EnergieiFoto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Autoritatea națională de reglementare în domeniul energiei (ANRE) a demarat o nouă licitație deschisă pentru realizarea unei campanii de informare a clienţilor finali de energie electrică şi gaze naturale cu privire la drepturile lor, inclusiv dreptul de a schimba furnizorul de energie fără costuri suplimentare, potrivit unui anunț publicat în data de 7 ianuarie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Cum motivează ANRE continuarea campaniei de informare

Noua campanie se va derula de la data semnării contractului până la finele lunii noiembrie 2023, iar valoarea estimată a contractului (fără TVA) este de 10 milioane de lei, potrivit datelor din caietul de sarcini al licitației.

Amintim că în vara anului trecut, ANRE a atribuit prin licitație un contract de peste 2,07 milioane lei pentru realizarea unei campanii media de informare pe TV, online și social media până la finele lunii noiembrie 2022.

Cu privire la motivația lansării noii licitații, ANRE prezintă, printre altele, următoarele aspecte:

  • situația determinată de creşterea prețului pe piețele de energie electrică şi gaze naturale la nivel internaţional, precum şi efectele provocate de aceste creşteri la nivel național, cu impact asupra unui număr semnificativ de clienți finali (cca. 9.000.000 clienți în sectorul energiei electrice. respectiv cca. 5.000.000 clienți în sectorul gazelor naturale).
  • creşterea exponențială a numărului de petiții în anul 2022 comparativ cu anul 2021 (peste 30.000 petiții înregistrate de la începutul anului până în luna noiembrie 2022), a numărului de cereri de informații de interes public adresate în baza Legii nr.544/2001 (peste 1.300 de solicitări adresate atât în scris, cât şi telefonic, de la începutul anului până în luna noiembrie 2022), dar şi creşterea cu 20% a numărului de apeluri înregistrate de serviciile de call-center (peste 2.500 de apeluri înregistrate lunar pe parcursul anului 2022), care reflectă interesul crescut al clienților finali pentru cunoașterea drepturilor esențiale în relația cu furnizorul și distribuitorul de energie electrică și gaze naturale.

Cum se va desfășura campania și care vor fi mesajele

Potrivit datelor din SEAP, întreaga campanie va fi împărţită pe 2 perioade, care la rândul lor vor include câte 3 etape, după cum urmează:

  • I etapă - concept şi creaţie
  • II etapă - producţie
  • III etapă - difuzare şi promovare

Campania se va desfăşura prin următoarele canale:

a) Mass-media audiovizuală:

  • difuzarea spot-urilor video pe posturi TV;
  • difuzarea spot-urilor audio pe staţii radio; - distribuirea materialelor advertoriale pe portalurile de ştiri online;

b) Mediul online:

  • organizarea de conferinţe/simpozioane cu experţi/ influenţatori/ formatori de opinie, din mediul on-line de specialitate;
  • derularea campaniei Google Ads în Rețeaua de Display Google pe site-uri ce difuzează ştiri de specialitate (aferente sectorului energiei) și generale.

c) Social media:

  • distribuirea spot-urilor video scurte în cadrul reţelelor de socializare;
  • promovarea materialelor aferente campaniei pe reţele de socializare (Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIN, Twitter).

Mesajele ce vor fi promovate în cadrul campaniei vor fi grupate în jurul următoarelor teme:

  • Drepturile și obligațiile clienților finali de energie electrică şi gaze naturale;
  • Înțelegerea informațiilor prevăzute în factură
  • Cele mai importante aspecte legate de alegerea unei oferte de furnizare a energiei electrice şi/sau a gazelor
  • Schimbarea furnizorului de energie electrica si/sau gaze naturale
  • Și tu poți deveni Prosumator: condiții și beneficii

Obiective secundare de comunicare ale campaniei vor fi:

  • Transmiterea celor mai relevante informații pentru clienții finali de energie electrică şi gaze naturale din România, identificate în urma analizei solicitarilor de informații și petițiilor primite de ANRE;
  • Creșterea gradului de informare a clientilor finali prin transmiterea informațiilor esentiale şi utile cu privire la principalele aspecte ale serviciilor prestate de operatorii deținători de licenta de furnizare și distribuție a energiei electrice şi gazelor naturale, utilizând urmatoarele medii de promovare: mediul audio-vizual, mediul online şi social media;
  • Creșterea încrederii utilizatorilor de servicii din sectorul energiei din Romania față de ANRE ca autoritate care le promovează şi le apără interesele şi față de mijloacele de informare pe care le creează Autoritatea, astfel încât acestea să devină principala sursa de informare;
  • Creşterea cu minim 30% a numărului total de vizitatori unici pe site-ul www.anre.ro;
  • Creșterea cu minim 50% a numarului total de utilizatori ai aplicației mobile ANRE;
  • creșterea cu minim 50% a numărului de urmăritori constanți pe conturile de social media Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ale ANRE etc.

Cine a câștigat contractul anterior al ANRE: All Media Company se ocupă de promovarea PNL în media

Revenind la campania demarată anul trecut, ANRE a anunțat în luna august că firma care a câștigat licitația pentru conceptul, difuzarea și promovarea campaniei este All Media Company SRL.

Potrivit Europa Liberă, All Media Company SRL este una din principalele firme care s-a ocupat în 2022 de promovarea PNL în mass-media pe bani publici, alături de Inventus Strategy Design SRL și V PR COMM Agency SRL.

Suma cheltuită de PNL în perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2022 pentru promovare în media a fost de 17.678.953 de lei, fără TVA, din care All Media Company a încasat aproape 3 milioane de lei.

Datele de la Registrul Comerțului, consultate de HotNews.ro, arată că în prezent All Media Company este deținută integral de Doina-Ștefania Ursică.

Compania a înregistrat în 2021 un profit net de 291.810 lei, având un număr mediu de 8 angajați. Spre comparație, în 2020, firma a avut un profit net de peste 447.518 lei, cu același număr mediu de angajați.