Un grup bipartizan de legislatori americani a reintrodus un proiect de lege pentru a permite organizațiilor de presă să se unească pentru a negocia tarifele pentru publicitate cu giganți din domeniul tehnologiei, precum Google, de la Alphabet Inc., scrie Reuters.

Big TechFoto: Waingro, Dreamstime.com

Măsura ar permite televiziunilor de știri și editorilor cu mai puțin de 1.500 de angajați cu normă întreagă să negocieze împreună tarifele pentru publicitate - multe dintre acestea se confruntă cu dificultăți financiare.

Una dintre cele mai mari companii care plasează reclame online pentru agenții de publicitate este Google.

Organizațiile de știri se plâng de ani de zile că nu sunt compensate suficient pentru cititorii pe care îi atrage conținutul lor.

Proiectul de lege a fost introdus și în Congresul trecut, dar nu a reușit să devină lege.

Proiectul de lege a fost introdus de senatoarea democrată Amy Klobuchar, președinta subcomitetului antitrust din cadrul Comitetului Judiciar al Senatului, împreună cu senatorul John Kennedy, republican.

News/Media Alliance, o asociație de comerț media, a lăudat proiectul de lege despre care spune că va proteja și susține jurnalismul local.

„Tehnologiile emergente, cum ar fi inteligența artificială, fac și mai evidentă nevoia de compensații atunci când creatorii de conținut ar putea în curând să vadă chiar mai puțin randament decât cel pe care îl primesc astăzi”, a declarat grupul.

Anterior, Google a declarat că veniturile sale din publicitate și taxele de licență asigură veniturile necesare organizațiilor de știri și că motorul său de căutare trimite cititorii pe site-urile editorilor de miliarde de ori pe lună.

În decembrie, compania mamă a Facebook, Meta Platforms, a amenințat că va elimina știrile dacă Congresul ar fi aprobat măsura privind concurența în domeniul jurnalismului. (foto: Waingro, Dreamstime.com)