Multe bloguri foarte cunoscute din Romania, printre care Zoso.ro, Piticu.ro, Gramo.ro, Visurat.ro, Manafu.ro si chiar blogul agentiei interactive iLeo au amutit, miercuri, afisand un singur post cu titlul "Astazi nu scriu nimic", urmat de un spatiu gol si de textul scurt si concis: "Asa ar fi aratat blogul meu in fiecare zi, daca nu as fi terminat scoala. Afla mai multe aici: www.vreauinclasanoua.ro".

Site-ul Vreauinclasanoua.ro apartine organizatiei World Vision si face parte dintr-o campanie sociala a organizatiei neguvarnamentele World Vision prin care lumea este indemnata sa ajute, prin donatii, 1000 de copii saraci din mediul rural pentru a merge la liceu.

Contul World Vision face parte din portofoliul grupului Leo Burnett, de care apartin si agentiile iLeo (interactive) si The Practice (relatii publice). In prima parte a lunii martie, The Practice anunta preluarea contului de PR a World Vision Romania in care se mentiona ca agentia va oferi consultanta de PR atat pentru brandul World Vision, cat si pentru "comunicarea unui amplu proiect de strangere de fonduri dezvoltat de organizatie in tara noastra".

UPDATE: Majoritatea bloggerilor participanti au fost platiti

Potrivit informatiilor oferite de grupul Leo Burnett, programul "Vreau in clasa a noua" este sustinut de o campanie de promovare bazata pe un mix de ATL, direct mailing, marketing online si relatii publice. Campania este realizata si implementata de grupul Leo Burnett prin agentiile Leo Burnett – publicitate, The Practice – relatii publice, iLeo – marketing interactiv si Starcom MediaVest Group – media si marketing direct. Pe bloguri, campania a fost propusa si implementata de catre iLeo si face parte dintr-o campanie integrata pe mediul on-line.

Au fost contactate 20 de bloguri dintre care au acceptat in jur de 15. Cei mai multi dintre bloggeri au fost platiti, altii participa voluntar la solicitarea realizatorilor campaniei. In afara de aceste bloguri a mai existat si o reactie naturala de preluare a mesajului de catre alti bloggeri, fara sa fi discutat cu ei inainte, precizeaza iLeo.

Potrivit iLeo, agentia a conceput pentru mediul online o campanie care sa atinga publicul tinta al acestei propuneri. "Pentru ca fenomenul blogurilor este in plina dezvoltare la noi si pentru ca acest loc este un exemplu bun de influenta informala si transmitere virala a mesajului, am ales sa folosim si blogurile pentru transmiterea apelului nostru la sustinerea unor copii de la sate pentru a ramane in scoala", a explicat iLeo pentru HotNews.ro.

"Mai departe am cautat o modalitate de a integra mesajul pe care il foloseam in campanie intr-o executie care sa se potriveasca blogului si am dramatizat lipsa educatiei, pentru niste oameni care se bazeaza esential pe ea in mentinerea unei relatii cu cei care ii citesc", mai afirma sursa citata. Blogurile au fost selectate pe criterii de popularitate, diversitate si disponibilitate.