Distribuitorul de presa Rodipet a solicitat marti tuturor editorilor sa majoreze pretul de coperta la nivelul UE, pe fiecare segment, avertizand ca incepand cu 1 iulie 2008 va aplica un comision din vanzare mai mare, sau un cost minim de distributie stabilit in baza pretului de coperta. Rodipet acuza pierderi lunare de 700.000 euro si spune ca fara aceste masuri va intra in faliment.

Reprezentantii Rodipet sustin ca din cele 1800 de puncte de vanzare detinute in prezent, sunt deschise doar 1300. Motivul - "lipsa personalului, deoarece Rodipet este obligata ofere salarii europene pentru a putea redeschide" aceste puncte de vanzare.

"Rodipet S.A solicita tuturor editorilor sa isi majoreze pretul de coperta la nivelul UE, pe fiecare segment, deoarece incepand cu 01 Iulie 2008 va aplica un comision de minim 35% din vanzare sau un cost minim de distributie (manipulare, transport, distributie, sortare, depozitare si retur), stabilit in baza pretului de coperta. Pentru a recupera pierderile, Rodipet S.A. va alege varianta care ii va aduce venitul cuvenit, in consens cu editorii", se arata in comunicatul distribuitorului.

Rodipet sustine ca in lipsa acestor masuri va intra in faliment.

Amintim ca in luna martie, Tribunalul Bucuresti a hotarat declansarea procedurii de insolventa asupra Rodipet, ca urmare a plangerilor facute de patru creditori, respectiv Auto Mondial Media, Expert Service IT, Neopolis Impex si Apex Ray. In replica, Rodipet a anuntat atunci ca si-a platit toate datoriile care fac obiectul acestui dosar, ca va face recurs la hotararea judecatoreasca emisa si ca nu mai exista alte proceduri in instanta deschise impotriva Rodipet.