European Newspaper Award 2008
- Cel mai bun ziar national: Eleftheros Tipos (Grecia, www.e-tipos.com)
- Cel mai bun ziar regional: El Periódico de Catalunya (Spania, www.elperiodico.com)
- Cel mai bun ziar local: The Mayo News (Irlanda, www.mayonews.ie)
- Cel mai bun saptamanal: Welt am Sonntag (Germania, www.wams.de)
- Premiile publicatiilor romanesti: Viata libera (www.viata-libera.ro) si Business Standard (www.standard.ro) - pentru prima pagina, Business Standard - pentru efecte vizuale, pentru pagini speciale, pentru tipar, pentru inovatie
Cifre:
- au participat 288 de ziare din 26 de tari
- 86 de ziare din 17 tari au primit premii de excelenta
- tarile cu cele mai multe premii: Germania, Suedia, Spania
- au fost 9 membri ai juriului, din 8 tari: Norvegia, Suedia, Finlanda, Belgia, Austria, Elvetia, Spania, Germania.
Germania este tara in care apar cele mai multe ziare-concept, publicatiile de aici incercand sa creeze design de arta, din dorinta de a arata ca Internetul nu este canalul de comunicare ce detine monopolul la elemente vizuale puternice.
Designer-ul de presa Norbert Küpper a evidentiat cateva trasaturi unice ale ziarelor din diverse tari europene, aratand ca toate se incadreaza intr-o anumita „scoala” europeana. El a aratat ca, in Suedia, se pune un accent tot mai mare pe fotografia de mari dimensiuni, care se intinde pe cel putin 75% din suprafata paginii. Ziarele suedeze mai incearca sa atraga cititorii si prin imagini de detaliu, ca elemente de „agatare” a atentiei catre textul care insoteste ilustratiile. Tot in Suedia, cotidianele incearca sa gaseasca subiecte originale, care sa poata fi abordate la fel de atractiv nivelul textului si al fotografiei. Küpper a mai observat ca unele cotidiane din Europa adopta in weekend un design de tip magazin, pentru a concura cu televiziunea si pentru a da cititorilor senzatia de deschidere, relaxare si diversitate.
Germania este tara in care apar cele mai multe ziare-concept, publicatiile de aici incercand sa creeze design de arta, din dorinta de a arata ca Internetul nu este canalul de comunicare ce detine monopolul la elemente vizuale puternice.