Piata de marketing online din Romania este pe cale sa se schimbe la fata prin intrarea retelei internationale de publicitate interactiva full service Httpool Internet Marketing, lider de piata in regiunea adriatica, avand sediul la Viena. Httpool Romania, anuntata oficial saptamana aceasta, este a opta filiala locala in Europa Centrala si de Est a retelei internationale, care spune ca aduce o oferta completa sustinuta de opt ani de experienta internationala si de lucrul cu agentii globale de publicitate si media si clienti din zona multinationalelor.

Bianca Vlaston, country manager Httpool Romania a afirmat pentru HotNews.ro ca "Httpool vinde in regiune multe site-uri internationale, care fac parte si din oferta pentru piata romaneasca". Unele dintre aceste site-uri si platforme online sunt deja reprezentate pe partea de vanzari de regii si agentii locale de interactive, in timp ce altele nu sunt inca reprezentate deloc, chiar daca au un numar mare de cititori si utilizatori din Romania.

Tinta pentru 2009: 10% din piata romaneasca de interactive

"Tinta Httpool Romania pentru acest an este consolidarea prezentei pe piata. Pentru 2009 ne gandim sa atragem 10% din bugetul total", spune Bianca Vlaston, potrivit careia investitia initiala a Httpool in Romania consta in "costurile obisnuite de functionare, care se ridica pe undeva pe la 250.000 de euro".

Prioritare sunt, de la bun inceput, atat vanzarile, cat si dezvoltarea de continut, spune country manager-ul Httpool Romania, precizand ca "portofoliul de site-uri internationale pe care le putem vinde pot aduce o valoare adaugata campaniilor publicitarilor romani, iar in al doilea rand avem de implementat produse noi pe site-urile romanesti", cu ajutorul unor tehnologii noi si al experientei acumulate pe piete europene.

Un material de informare pregatit pentru presa o citeaza pe aceeasi Bianca Vlaston spunand ca "piata de publicitate online din Romania se dezvolta si se profesionalizeaza. Daca pana anul acesta, fata de alte tari din regiune, mai aveam mult de recuperat, de-acum este o tendinta normala ca piata sa devina un punct de interes pentru marile retele europene de publicitate online. Httpool Romania isi propune sa contribuie la profesionalizarea pietii, la diversificarea ofertelor existente".

"Editorii online romani raman anual cu doua treimi din spatiul de publicitate nevandut"

Acelasi material il citeaza si pe Laurentiu Pop, deputy managing director Httpool Romania, potrivit caruia "editorii online romani raman anual cu doua treimi din spatiul de publicitate nevandut. Publicitarii romani isi doresc variante eficiente de atingere a publicurilor fiecarei campanii. In acest context, Httpool isi propune sa ajute editorii online, prin extinderea fortei de vanzari la nivel european, prin introducerea site-urilor intr-o platforma performanta de vanzari".

Materialul informativ precizeaza ca "Httpool introduce tehnologii noi si metode aditionale de publicitate online, alaturi de formatele clasice si deja obisnuite pentru publicitarii romani. Acestea ii vor ajuta si pe publisheri sa-si monetizeze mai bine spatiul de publicitate, sa-si creasca veniturile.Pentru publicitari Httpool aduce in plus un portofoliu select de site-uri internationale prin care pot stabili puncte de contact aditionale cu publicurile lor".

  • Potrivit paginii de internet a Httpool Internet Marketing, reteaua ofera servicii de consultanta, media planning, media buying, ad serving, optimizare in timp real, search engine marketing si reporting. Reteaua lucreaza cu agentii de publicitate si media precum Media Publikum, Carat, Futura DDB, Grey, BBDO, TBWA, Zenithoptmedia, Mayer McCann, Mindshare Media sau OMD, iar printre clientii sai internationali se numara Renault, L'Oréal, Peugeot, Nokia, Audi, Masterfoods, British Airways, Vichy, Henkel, Nike, McDonalds, HP, Oracle, Societe Generale sau Unilever.
  • Bianca Vlaston are o experienta de opt ani in marketing online, lucrand pentru agentii de dezvoltare web si publisheri. In ultimii 4 ani a fost deputy managing director EurActiv.ro, pentru ca apoi sa preia si functia de marketing manager HotNews.ro.
  • Laurentiu Pop a lucrat la Initiative Media, unde a ocupat pozitia de mew media manager si a realizat campanii de comunicare online pentru clienti precum Orange, BMW, Raiffeisen Bank, Johnson&Johnson, etc. Anterior a lucrat trei ani la ARBOmedia, una dintre cele mai mari regii de vanzari din Internetul romanesc.

Citeste si: Ce inseamna intrarea Httpool in Romania pentru consultantul de marketing online Doru Panaitescu