Teodor Tita va prezinta, pe blogul lui Iulian Comanescu, un LIVE TEXT despre cele mai importante momente ale conferintei RoNewMedia desfasurata la Bucuresti.

Comenteaza pe blogul lui Comanescu si citeste ce scrie Subiectivlegat de acelasi subiect.

Cateva din ideile puse la bataie de Leon Levitt de la Cox Newspapers (scurt bio aici):

  • Agregarea e cuvintul cheie si nu neaparat crearea de continut nou.
  • Trebui sa ai intotdeauna un punct vedere. Apare, evident, riscul unor greseli dar e mai grav sa iti lipseasca atitudinea.
  • Online-ul e o forma de distributie nu un produs.
  • Coordonarea print-online it’s a must.
    Ziarele din State au pierdut publicul tinar in urma cu aproximativ 30 de ani. Aparitia netului ii aduce inapoi.  Overall (print si online), Cox Newspapers castiga public desi pe print s-au inregistrat pierderi.
  • Daca vrei sa iti pastrezi cititorii pe online ofera-le lucruri utile pe langa stiri. Ex.:Da-le posibilitatea sa isi cumpere bilete daca tocmai au citit despre un concert
  • Publicatiile locale sunt inca de neegalat in privinta calitatii stirilor si a fortei de vanzari la nivelul pietei  pe care activeaza. Cu toate astea, parteneriatele cu jucatorii mari sunt recomandate. Cox a facut un altfel de parteneriat cu Yahoo! pentru a capata acces la mijloace tehnologice pe care nu si le-ar fi permis altfel.
  • Trebuie sa intelegi foarte bine de unde vine cresterea pe online.  Levitt  a remarcat ca daca excluzi slide-showurile cresterea traficului pe foarte multe situri e mult mai mica.

Show me the money!

  • Al doilea panel RNM e dedicat antreperenoriatului din .ro
  • Sergiu Biris spune ca bani pentru online exista in Romania dar investitorii sunt atenti la echipa din jurul proiectelor aflate in cautare de finantare.  Valoarea echipei ar conta cam 90% in decizia pe care o ia un investitor atunci cand studiaza un astfel de business.
  • Dragos Novac: Pe .ro nimeni nu vrea sa supravietuiasca. Cu totii vrem sa ne extindem agresiv.
  • Calin Fusu: creditul nu e chiar cea mai buna solutie pentru finantarea unui business pe online. Cashflow-ul e instabil pe piata asta si se mareste riscul ca afacerea sa dispara sau sa isi schimbe proprietarul.  Pe de alta parte un investitor ajuta la calmarea tendintelor “expansioniste” ale antreprenorilor.  Investitorul e un pic mai relaxat, are o viziune mai clara
  • Din flanc, Mihai Seceleanu sustine la randu-i ca multe companii prefera fondurile de  investitii atunci cand au nevoie de bani.

Ya...who?

  • Darren Patterson de la Yahoo! s-a lansat intr-o operatiune de prezentare a motivelor care au convins compania sa vina in Ro, a modelului de business si a avantajelor pe care le au advertiserii care aleg sa foloseasca reteaua lor.
  • Pe scurt: Yahoo s-a dezvoltat organic in Romania care, la randu-i, are un potential tremendous de dezvoltare. Din punctul asta de vedere e in aceeasi zona cu Polonia sau Turcia. Publicul romanesc e fidel serviciilor Yahoo iar advertiserii ar trebui sa priceapa ca daca aleg sa isi promoveze acolo produsele beneficiaza de capacitatea foarte mare a companiei de a-si cunoaste publicul. In cuvintele lui Patterson  “stim cine si la ce s-au uitat acum 4 luni, stim cine se uita si la ce in prezent, putem sa facem predictii bune despre ce vor face in viitorul previzibil”.
  • Un alt avantaj al Yahoo! ar fi, sustine Patterson, faptul ca prin Yahoo! Developers Network dezvoltatorii locali au posibilitatea de a dezvolta aplicatii adaptate publicului din .ro
  • Altfel, Yahoo! negociaza cu publisheri locali pentru diverse parteneriate privind content-ul viitorului yahoo.ro
  • Tot despre Yahoo a vorbit si Mihai Fanache de la mediacafe care a comis o mica mizanscena de tip Myth Busters referitoare la serviciile americanilor.  Am retinut ca utilizatorii Yahoo! nu sunt neaparat teenagers - 70 la suta dintre ei au peste 18 ani. Ca  publicitatea pe Yahoo e mai ieftina la rate-card cu pina la 40 la suta decat in cazul  concurentilor locali si altele asemenea. Intreaga  prezentare e de gasit aici.
  • Lasand Yahoo!, la o parte as aminti si de prezentarea  croatului expansiv Petar Pavic.  Cateva sfaturi de la el:

- dublati numarul de oameni de vanzari pe online

- editorii de stiri trebuie sa invete sa isi prezinte produsul

- evitati canibalizarea print-online

- create networks, learn to recongnise channels

- publish as many sites as possible

Mobile advertising. I've seen the future, brother...

  • Educat inclusiv prin Coreea si angajat al unei companii care acopera mai multe tari europene si Africa de Sud, Jasper de Vreug pare genul acela de entuziast, excesiv de optimist si amator de carti motivationale. Asta nu inseamna, bineinteles, ca nu are argumente pentru a-si sustine teoriile.
  • Vorbeste despre publicitatea pe mobil ca despre next big thing. Mai eficienta, mai ieftina si mai usoara decat orice s-a incercat pina acum.
  • And it goes something like this: 

* publicitatea pe mobil este in continua crestere. Dupa unele estimari ar putea ajunge pina la 19 mld dolari in intreaga lume in 2011. Jasper nu crede in cifre atat de exacte dar este convins ca cresterea va fi semnificativa. Sustine ca in cazul unui singur sit de care se ocupa, cresterea volumului de publicitate e pe undeva de 23% lunar.

* cresterea este explicata prin mai multi factori: 1)apar telefoane mobile mai performante 2) content-ul devine din ce in ce mai bun iar siturile optimizate pentru mobil sunt tot mai multe 3) abonamentele pentru net pe telefon devin din ce in ce mai convenabile

* mobilul este primul mijloc care permite o reala targetare one-to-one

* rolul principal revine aici operatorilor de telefonie care ofera datele necesare privind locul si profilul utilizatorilor

* operatorii de telefonie mobila vor intra in segmentul de publishing in incercarea de a-si adjudeca o parte din veniturile de publicitate

* operatorii sunt completati de publisheri care ofera continut si de adservere care stabilesc comportamentul utilizatorilor

  • Sfatul lui Jasper: Mobile is here to stay! Start now or somebody else will!

The famous web 2.0

Cateva lucruri bune de stiut pentru dezvoltarea modelelor de business din zodia web 2.0, in opinia lui Danny Dogan, consultant new-media din Marea Britanie:

  • vezi mai intai cam ce vrea piata si abia dupa aceeaa apuca-te sa dezvolti si sa implementezi
  • implica utilizatorii si tine-i in alerta cu noi lansari si update-uri de produse
  • da-le posibilitatea sa se exprime si fa-i sa se simta importanti discutand cu ei
  • produsele online de calitate vin in intampinarea unei nevoi sau rezolva o problema pentru utilizator
  • du vorba despre propriul produs pe retele sociale sau bloguri dar ai grija sa nu spamezi
  • un start-up are sanse mai bune de reusita daca principalii responsabili vin mai degraba din zona tehnica

Ionut Oprea says:

  • In Romania nu avem bloguri tematice de succes cu exceptia bookblog.ro
  • Mai exista loc pentru crearea de noi comunitati: ex forumurile magazinelor de IT
  • Sunt peste 50 de bloguri romanesti cu trafic de peste 1000 de utilizatori pe zi.
  • Vor fi totusi bloguri tematice de succes. Termen: sfarsitul lui 2008
  • Plata pentru publicitatea pe blog se face in regim sponsorship.
  • marketonline.ro a crescut, in 2007, cu 60% dupa o campanie care a costat 10 mii de euro.
  • magazinuldecase.ro (devenit brusc celebru in ultimele zile) are in prezent o campanie care i-a crescut deja traficul cu peste 30 la suta
  • Cititorii de bloguri raspund mai bine la elementele de advertising integrate cu blogul.