Secretele succesului in online si telefonie mobila au fost intoarse pe toate fetele la conferinta RoNewMedia, organizata joi de Money Express. Cat de precisa este masurarea audientelor pe Internet si cat de putin valorificate sunt aceste audiente de publicitarii romani, care este valoarea inovatiei continue si a comunitatilor formate in jurul unui brand sunt cateva dintre probleme ridicate si dezbatute de mai toti vorbitorii - antreprenori si reprezentanti ai unor regii si agentii de media din Romania, dar si experti straini.

Acestia au vorbit in fata unei audiente de cateva sute de persoane, inclusiv bloggeri care au relatat live - precum Teodor Tita pe blogul lui Iulian Comanescu sau Alex Mihaileanu pe blogul sau, Subiectiv. Gramo a postat un script (apropape integral) al dezbaterilor pe blogul sau

Introducerea a fost asigurata de Leon Levitt, vicepresedinte la divizia de Digital Media al grupului american Cox Newspapers si de expertul german in comunicare pe noile media, Jo Groebel. Cei doi au vorbit despre modelul dupa care presa scrisa poate exploata mediul digital pentru a continua sa se dezvolte, intr-un mediu in care Internetul si comunitatile online revolutioneaza comunicarea.

Din punct de vedere al raportarii la public, Jo Groebel a insistat ca vechile tipologii ale publicului, clasificat dupa sex, varsta si statut social, se schimba total la fata, in prezent contand situatia in care este surprins in orice clipa individul consumator de informatie, starea sa de spirit si modul cum se raporteaza el la diverse medii de comunicare.

Prima dezbatere i-a reunit pe reprezentantii "antreprenoriatului romanesc de succes in Internet" - Calin Fusu (CEO Neogen), Cristian Pantazi (redactor-sef HotNews.ro), Dragos Novac (Krogos Software), Sergiu Biris (Crocodilu Sef, Trilulilu) si Mihai Seceleanu (MP, InternetCorp). Ce inseamna pentru ei antreprenoriat de succes?

  • sa incerci sa te dezvolti continuu, nu sa supravietuiesti pe o piata tot mai aglomerata (Novac)
  • sa incerci sa te reinventezi continuu pastrandu-ti obiectivele stabilite la inceput si raportandu-te mereu la public (Pantazi)
  • sa iti gasesti "focus"-ul, fie si cu ajutorul investitorilor, cum s-a intamplat deja cu fonduri straine de investitii (Fusu)
  • sa-ti promovezi brandul cu toate resursele (Biris)

Sesiunea dedicata Internetului si publicitatii online i-a reunit pe Darren Patterson, business development director la Yahoo! Europe, Petar Pavic (Head of R&D, Europapress, Croatia) si pe reprezentantii mai multor regii de media si agentii de interactive romanesti. Sesiunea i-a oferit lui Patterson ocazia sa laude oferta Yahoo pe piata de publicitate din Romania cu mult inainte de lansarea oficiala a Yahoo.ro, in timp ce Petar Pavic a prezentat invatamintele pietei croate de online.

Dintre vorbitorii romani la aceasta sectiune s-a remarcat Mugur Patrascu, managing partner la agentia de interactive iLeo, care a starnit dispute prin cifrele la care, potrivit propriilor evaluari, s-ar ridica in prezent piata de publicitate online din Romania - 15 milioane euro in media buying si 15 milioane in creatie.

Discutiile starnite de el au precedat o dezbatere mai ampla pe tema masurarii audientelor online din Romania - caracterizata in prezent de aparitia primelor cifre independente de audienta, recunoscute de intreaga piata, dar si de disparitati foarte mari intre spatiul disponibil de publicitate pe site-urile romanesti si publicitatea furnizata.

Citeste si: