Tirajele ziarelor la nivel global au crescut cu 2,57% in 2007 iar audientele lor sunt in crestere multumita cresterii rapide a titlurilor gratuite si a platformelor online, a anuntat luni Asociatia Mondiala a Ziarelor (WAN), al carei congres a inceput la Goteborg. Potrivit Aurei Iordan de la Media Management Institute, care face live blogging de la eveniment, prezentarile de astazi s-au concentrat pe avantajele pe care le ofera presei scrise Internetul si platformele mobile.

Potrivit WAN, vanzarile de presa scrisa la nivel global au crecut cu aproape 10% in ultimii cinci ani. In 2007, tirajul cumulat al ziarelor gratuite si al celor cu plata au crescut cu 3,65%, cresterea depasind 14% in ultimii cinci ani.

Cresterea veniturilor din publicitate a cunoscut o crestere mai lenta, insa, de numai 0,86% la nivel global in 2007, presa scrisa ramanand totusi cel mai popular mediu din acest punct de vedere, cu o cota de piata de 40%.

Dupa cum noteaza Aura Iordan pe blogul Media Management Institute, dupa deschiderea Congresului de catre Regele Suediei Carl XVI Gustaf si dupa decernarea premiului "The Golden pen of Freedom" jurnalistului chinez Li Changqing, primele dezbateri din prima zi a evenimentului au fost dedicate noilor media.

Printre vorbitori s-au numarat Kale Jungkvist, editor-sef al tabloidului Aftonbladet, Johan Brandt, directorul Diviziei Mobile a cotidianului Dagens Nyheter, Rich Ling, sociolog in cadrul institutului de cercetare al companiei de telecom Telenor si Martha Stone, directorul WAN SFN (Shaping the Future for Newspapers).

Intre altele, vorbitorii au punctat, potrivit blogului mentionat, ca:

  • Televiziunea online creste vertiginos in Suedia, iar cei mai multi utilizatori prefera serviciile online TV ale Aftonbladet.
  • Oportunitati online pentru afacerile de presa scrisa: multimedia, retelele sociale, continut pe telefonul mobil, furnizarea de content digital.
  • E de recomandat colaborarea cu operatorii de telefonie mobila si producatorii de profil pentru a te impune pe platformele mobile.
  • Adesea sunt necesare softuri de specialitate pentru afacerile online, inclusiv in domeniul cautarii, pentru o mai mare acuratete a datelor si rezultatelor.
  • Publicitatea online creste fabulos in America de Sud, Europa, Asia si Africa, dar insuficient pentru a acoperi pierderile publicitatii in print.

Citeste mai mult pe blogul Media Management Institute