Cannes Lions este cel mai mare si prestigios festival international anual de adevertising ce reuneste toata industria de creativitate si comunicare din lume. Ajuns la cea de-a 55-a editie, festivalul de anul acesta reprezinta un eveniment ce nu poate fi ratat in agenda protagonistilor din industria de profil. Peste 9.500 de delegati din 85 de tari sunt asteptati si in jur de 12.000 de vizitatori ce include creativi, art directori, copywriteri, clienti, producatori si jurnalisti.

In perioada15–21 iunie, cei prezenti la festival pot vedea peste 28.000 de creatii publicitare, mai mult de 50 de seminarii si 20 de workshopuri, vor avea onoarea sa-i cunoasca pe castigatorii leilor mult ravniti in cadrul a patru ceremonii de premiere si vor putea merge la doua gale ce ii vor sarbatorii cu mult fast pe plaja insoritei Coaste de Azur.

Cele peste 28.000 de creatii din 85 de tari ce vor fi expuse la Palais de Festivals, reprezinta o crestere de 10,2% fata de anul trecut.

Fara a lua in calcul noua categorie din acest an, Designul, cresterea este de 5,8%. Asadar designul, mult dorit de protagonisti, vine deja cu mult avant, dar si cu suprize placute, speram. Zece jurii formate din creativi internationali de top, vor cantarii toate lucrarile inscrise la Cannes si vor da trofeul reprezentat de un leu celor mai bune. Categoriile sunt: Film, Print, Outdoor, Design, Interactive, Radio, Sales Promotion, Media, Direct Marketing, Integrated si lucrari creative ground-breaking.

Noutati pentru 2008

Cea mai mare noutate a anului este de departe, introducerea categoriei Design. Categoria va include Packaging Design, Brand Identity si Environmental Design. Lucrarile inregistrate vor fi premiate pentru creativitate, originalitate, executie si angajamentul fata de client. Cu aproape 1200 de lucrari inscrise in competitie in anul 1, categoria Design Lion reprezinta un trofeu in sine, iar leii de aur, argint si bronz sunt asteptati cu sufletul la gura de catre toti participantii.

Anul acesta, sectiunea de film va fi extinsa astfel incat sa includa creatia de film si transmitere in afara ecranelor TV, ceea ce inseamna filmele de pe internet, telefoane mobile si altele (cum ar fi solutiile de outdoor sau filmele facute pentru a fi adaptate pe diverse ecrane). O alta provocare o reprezinta competitia Young Lions Media, facuta pentru a le desavarsi pe cele existente, Print, Cyber si Film Young Lions.

Ea va provoca echipe din 22 de tari sa dezvolte o strategie media inovatoare, iar bugetul alocat pentru aceasta este de un milion de dolari. Echipele vor lucra la un proiect prezentat de o organizatie de caritate sau non-profit ale carei nume, obiective, strategie si target vor ramane secrete pana la sesiunea de briefing. Candidatii vor avea la dispozitie 24 de ore pentru a lucra la strategia media, urmand ca proiectul sa fie prezentat in 5 minute de fiecare reprezentant.

Juriul care va decide asupra echipei castigatoare va fi format din patru experti Media de top. Si Academia Roger Hatchuel are ceva nou pentru 2008. Este vorba de un nou decan. Fost Co-President Chief Creative Officer la Ogilvy & Mather America de Nord, Rick Boyko devine de anul acesta decanul prestigioasei academii. Fondata in 2003, Roger Hatchuel furnizeaza un curs saptamanal complementar pentru 35 de studenti din adevrtising din intreaga lume, selectati cu mare atentie.

Black Cats reprezinta Romania la competitia Young Lions Cyber din cadrul festivalului Cannes Lions. Prezenta Romaniei la aceasta categorie este o premiera si speram in acelasi timp, un viitor success. Asteptarile din partea Romaniei sunt foarte mari, tinand cont ca anul trecut a castigat pentru prima data in istoria festivalului de la Cannes, un leu de argint si unul de bronz.