Atmosfera s-a mai domolit printre participantii la festivalul de publicitate Cannes Lions, odata cu potopul de marti seara. Inainte, dar si dupa terminarea galei de premiere de marti, o ploaie cu tunete a stricat sesiunile de fotografii de la covorul rosu. Reprezentantii agentiilor romanesti nu au avut insa prea multe regrete in aceasta privinta: printre castigatorii categoriilor Media, Outdoor si Radio Lions, anuntati in cursul galei, nu s-a regasit nicio agentie din Romania, dintre cele patru nominalizate in finala.

Dintr-un total de 2.000 de lucrari la categoria Media, doar 55 au fost premiate. La Outdoor, 64 de premii din 5.842 de lucrari, iar pentru categoria Radio, au fost selectati 48 de castigatori dintr-un total de 1.259.

Marele premiu la categoria Media a fost castigat de Forsman & Bodenfors, Gothenberg pentru campania MMS, avand client pe AMF Pension. Tot ei au fost declarati agentia anului pe Media, locul doi fiind ocupat de Dentsu, Tokyo, iar pe locul trei – Leo Burnett USA, Chicago.

La categoria Radio, premiul cel mare a fost castigat de Dentsu, Tokyo cu lucrarea Shutter Chance pentru Canon Marketing Japan.

BBDO New York castiga inca o data premiul cel mare, de data aceasta la categoria Outdoor cu Voyeur Projection Installation pentru HBO.

In competitia tinerilor lei, Media Young Lions, aurul a fost castigat de Italia, argintul de Germania si bronzul de USA.

Agentiile Romaniei nominalizate pentru categoriile premiate aseara au fost: Starcom Media Group, Propaganda, Webstyler si Hi-Fi Production. Niciuna dintre ele, insa, nu a fost premiata. In cadrul ceremoniei de miercuri seara mai avem trei finalisti cu sase lucrari nominalizate la categoria Press Lions - Graffiti BBDO, Saatchi&Saatchi cu patru nominalizari si Publicis.

Chiar daca agentiile romanesti nu se vor intoarce acasa cu ceva Lei, ele se mandresc cu cele opt nominalizari de pana acum, anul acesta inregistrandu-se cele mai multe nominalizari pentru Romania.