O reclama realizata pentru o companie australiana, ce include remarci sarcastice la adresa bulgarilor, a provocat reactii de indignare in Bulgaria, informeaza Novinite.

Reclama se intituleaza "De ce nu trebuie sa cumperi niciodata o camasa realizata de un bulgar" si a castigat Leul de Argint la categoria "Presa" de la Festivalul de publicitate Cannes Lions, desfasurat saptamana trecuta.

Reclama, realizata pentru compania australiana Herringbone, sustine ca bulgarii sunt cunoscuti pentru faptul ca au degetele groase precum niste carnati. Intr-una din imaginile care alcatuiesc reclama apar "trei tineri murdari si cu infatisare de duri", iar comentariul care insoteste fotografia este "Bulgarian haute-couture", scrie Novinite. Prin contrast, croitorul francez al celor de la Herringbone este laudat pentru mainile sale fine si agile care reusesc sa creeze lucruri rafinate.

Reclama a fost realizata de agentia australiana M&C Saatchi.

Saatchi & Saatchi Bulgaria a trimis astazi companiei M&C Saatchi si firmei Herringbone cate o camasa realizata de croitorii bulgari. In plus, cele doua companii australiene au fost rugate sa returneze premiul obtinut la Festivalul Cannes Lions si sa-si ceara scuze pentru "insulta".

"Este adevarat ca reclamele folosesc deseori metafore, inclusiv umorul negru ca o modalitate originala pentru a-si promova calitatile esentiale ale produsului. Totusi, este de neacceptat pentru o reclama sa jigneasca demnitatea unei intregi natiuni si sa submineze valorile morale si normele, in special prin folosirea unor fapte imaginare", a declarat directorul executiv al firmei de publicitate Saatchi & Saatchi Bulgaria, Milim Jalaliev.

Reclama a generat reactii puternice in Bulgaria, atat din partea creativilor din publicitate, cat si a opiniei publice. Firma australiana M&C Saatchi a primit sute de email-uri de la "bulgari indignati".

Cannes Lions, festivalul unde a fost premiata reclama australiana, este cea mai importanta reuniune din industria publicitara. Anul acesta s-a aflat la cea de-a 55-a editie, la care au participat agentii din 80 de tari, cu peste 25.000 de reclame.