Guvernul Romaniei plateste aproape 28 de milioane de lei (circa 7,8 milioane euro) companiilor Saatchi&Saatchi si Playteam pentru a desfasura in Spania, respectiv Italia, campania de comunicare "Romani in Europa". Pentru desemnarea celor doua agentii a fost folosita procedura dialogului competitiv, demarata in martie a.c., potrivit unui comunicat de presa al Agentiei pentru Strategii Guvernamentale. Dialogul competitiv este una dintre modalitatile legale prin care procedura achizitiilor publice prin licitatie poate fi ocolita.

Campania "Romani in Europa" urmareste sa ofere informatii alternative la "discursul mediatic emotional generat de actele infractionale comise de unii cetateni de origine romana in Italia si Spania, precum si sa asigure o reflectare coerenta si corecta a realitatilor romanesti in spatiul mediatic al Uniunii Europene, inclusiv in situatii de criza mediatica", se arata in comunicatul ASG.

Pentru contractele destinate celor doua loturi ale campaniei, Italia, respectiv Spania, s-au inscris sase companii specializate in domeniul comunicarii, potrivit comunicatului de presa. Dintre acestea, patru au trecut de preselectie - Ars Advertising si Media Direction, International Strategic Communication - Hill&Knowlton, Playteam si Saatchi&Saatchi. Ultimele doua au fost declarate castigatoare in urma evaluarii tehnico-financiare. Oferta Playteam pentru lotul Italia are o valoare de 15.503.305 lei fara TVA, in timp ce oferta Saatchi&Saatchi pentru lotul Spania are o valoare de 12.168.077,13 lei fara TVA.

Potrivit comunicatului ASG, contractele vor fi semnate in a doua jumatate a acestei luni, implementarea actiunilor de comunicare urmand sa inceapa imediat dupa aceea.

ASG: Dialogul competitiv a incurajat creativitatea

Potrivit biroului de presa al ASG, Agentia nu a organizat licitatie publica deoarece contractul era prea complex si ca prin dialog competitiv au reusit sa imbunatateasca oferta companiilor. "Trebuie spus ca dialogul competitiv implica si o licitatie. Am preferat insa aceasta forma contractuala pentru a permite companiilor sa devina mai creative. Daca faceam licitatie ne rezumam doar la cateva puncte cuprinse in caietul de sarcini", a explicat pentru HotNews.ro Dan Jurcan, directorul ASG.

Potrivit directorului ASG, in Italia si Spania vor fi realizate doua campanii publicitare disticte care au drept scop imbunatatirea perceptiei romanilor din cele doua tari. "Evident, punctul sensibil este Italia. Aici compania italiana Playteam a propus un concept interesant: Casa Romania. Asfel, in orasele mari din Italia vor fi amplasate case care vor fi deschise vizitatorilor si unde, de exemplu, in bucatarie vor putea fi degustate mancaruri specifice romanesti. De asemenea, vor exista proiectii multimedia. In cadrul aceleiasi campanii va fi realizat un newsletter si brosuri care vor fi distribuite in comunitati", a declarat Dan Jurcan. El a mai explicat ca strategia de imbunatatire a imaginii romanilor din Italia prevede crearea unei pagini Internet speciale.

In Spania, campania de imagine se va baza pe spoturi televizate in care vor fi prezentate povestile de succes ale romanilor. "Vor fi testimoniale ale romanilor care lucreaza in constructii sau in universitati. Aici e putin diferit fata de Italia, pentru ca romanii au o imagine mai buna", a explicat directorul ASG. El a mai precizat ca atat in Spania, cat si in Italia vor fi organizate evenimente specifice comunitatii romane. "Evenimentele genereaza stirile, acesta a fost unul dintre pricipiile pe care s-a mers. De aceea, vor fi organizate multe evenimente in ambele tari", a mai declarat Jurcan.

In Spania, campania va cuprinde si o componenta destinata romanilor. "Romanii vor beneficia de traininguri prin care vor invata cum sa scrie proiecte si sa acceseze fonduri europene", a mai declarat Dan Jurcan.

In ambele tari, la finele acestui an va fi realizat un sondaj prin care va fi evaluat impactul acestei campanii.