Trei organizatii ale industriei de marketing si comunicare din Romania au semnat, marti, un protocol cu Ministerul Turismului in vederea pregatirii caietului de sarcini pentru licitatia internationala pentru crearea brandului de tara al Romaniei. Astfel, International Advertising Association – IAA Romania, Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania vor oferi consultanta in vederea pregatirii caietului de sarcini pentru licitatia ce va avea loc in toamna acestui an, se arata intr-un comunicat al IAA.

Comitetul de lucru pentru scrierea caietului de sarcini este format din doi reprezentanti din partea fiecarei organizatii.

Astfel, Mihai Ghyka si Eusediu Margasoiu vor reprezenta IAA Romania, de la UAPR vor participa Diana Flutur si Peter Jansen, iar ARRP fi reprezentata de Corina Vintan si Adina Costache, care vor lucra timp de mai bine de o luna pentru definitivarea partii tehnice din caietul de sarcini ce va sta la baza licitatiei internationale organizata de Minister.

Construirea si promovarea brandului turistic al Romaniei reprezinta unul dintre principalele proiecte ale Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale pentru perioada 2007-2013, cu finantare din fondurile structurale.

La sfarsitul lunii aprilie, reprezentantii IAA Romania, principala asociatie a industriei de marketing si comunicare din Romania, au anuntat ca isi asuma misiunea crearii unui brand de tara. Cei care s-au autointitulat "coalitia brandingului de tara" si-au propus redactarea unui document de pozitie pe care sa-l trimita clasei politice in dorinta de a o cointeresa in acest proiect.