Bugetele de marketing si de publicitate ale companiilor britanice s-au redus pentru cel de-al treilea trimestru consecutiv, aceasta fiind cea mai mare scadere de la atacurile teroriste din 11 septembrie 2001, internetul fiind singurul suport media care a facut nota discordanta, transmite The Guardian care citeaza date din ultimul raport Bellwether, un studiu de referinta al industriei publicitatii. Potrivit autorilor raportului, companiile britanice si-au redus cheltuielile de marketing stabilite la inceputul anului datorita cresterii costurilor si a scaderii vanzarilor.

Chris Williamson, unul dintre autorii raportului, a declarat ca bugetele stabilite la inceputul acestui an au fost cu putin mai mari decat cele din 2007, astfel incat orice reducere a acestora ar putea duce la o scadere a sumelor investite in publicitate si marketing in acest an.

"Cresterea costurilor si scaderea peste asteptari a vanzarilor a obligat companiile sa isi reduca bugetele de marketing in cel de-al doilea trimestru pentru a-si mentine marginile de profit. Toate acestea vor creste posibilitatea ca cheltuielile de marketing sa scada in acest an pentru prima data din 2000", a mai spus Williamson.

Internetul a fost singurul suport media care a facut nota discordanta, 19% dintre companii majorandu-si bugetele stabilite la inceputul acestui an, in vreme ce doar 12% au raportat o diminuare a acestora. Totusi, bugetele de marketing destinate internetului sunt mai mici decat in primul trimestru al acestui an, cand 27% dintre respondenti au declarat ca si-au majorat bugetele pentru online.

Anthony Wreford, vice-presedintele Omnicom Europe, se asteapta insa ca bugetele de marketing destinate internetului sa creasca. "Cheltuielile pe internet vor continua sa creasca pe masura ce clientii realizeaza cat de importanta este aceasta forma de comunicare", a spus acesta.

Pe total, bugetele de marketing au scazut de la inceputul anului, bugetele de publicitate inregistrand cea mai mare scadere, urmate indeaproape de catre celelalte activitati de markting, precum PR, organizare de evenimente si cercetare. Bugetele pentru direct marketing s-au diminuat pana la cel mai scazut nivel din cei opt ani de cand se realizeaza acest studiu.

Sectoarele cu cea mai mare scadere au fost cele de calatorii/divertisment, comertul cu amanuntul, bunuri de folosinta indelungata, in vreme ce sectorul IT si cel al sectorului de servicii financiare au raportat cresteri ale cheltuielilor de marketing.

Chris Williamson, citat de Financial Times, a mai spus ca pentru anul viitor se preconizeaza o scadere a bugetelor de marketing, avand in vedere ca in 2009 nu vor mai fi evenimente care atrag bugete importante, cum se intampla in acest an cu Olimpiada, Campionatul European de Fotbal si alegerile din Statele Unite.

Raportul Bellwether se bazeaza pe un sondaj in randul directorilor de marketing al unor din cele mai importante 250 de companii ce isi au sediul central in Marea Britanie.