Inform Media a cumparat la sfarsitul saptamanii trecute site-urile din portofoliu Mirabilis Media, Dragos Roua, fondatorul Mirabilis, declarand miercuri pentru HotNews.ro ca motivul acestei vanzari este de natura personala, mai precis acesta urmand sa se mute, in curand, in Noua Zeelanda. Informatia privind vanzarea site-urilor Mirabilis catre Inform Media a fost facuta publica pentru prima data vineri, 25 iulie, pe blogul lui Zoso.

Dragos Roua, fondatorul Mirabilis, a declarat pentru HotNews.ro ca "practic, am vandut tot business-ul online. S-au vandut site-urile si business-ul, nu s-au vandut actiuni. Firma Mirabilis Media ramane in continuare a mea". Acesta a mai mentionat ca suma tranzactiei este confidentiala.

Totodata, Roua a spus ca in viitor nu se va mai implica pe piata de online din Romania si din cateva tari europene, printre care Ungaria si Austria, fara a preciza insa daca aceasta este o obligatie asumata prin contractul incheiat cu Inform Media.

Fondatorul Mirabilis a precizat ca motivul pentru care a vandut afacerea este unul de natura personala, el dorindu-si sa activeze in alte domenii si in alte tari, mai precis in Noua Zeelanda.

Potrivit lui Dragos Roua, primele discutii pentru un exit au inceput in mai 2007, sapte investitori fiind interesati de-a lungul timpului de a prelua site-urile Mirabilis, insa doar doi dintre acestia au ajuns in faza de due diligence. Roua nu ne-a putut spune care este numele acestor investitori, insa a precizat ca trei dintre acestia nu activeaza pe piata romaneasca. De asemenea, nici unul dintre acesti investitori nu este fond de investitii.

Aparitia SATI a fost un catalizator pentru companiile care activeaza pe internet, multe dintre acestea incercand sa isi vanda afacerile dupa aparitia Studiului de Audienta a Traficului pe Internet deoarece aveau un instrument exact de masura, a spus Dragos Roua.

"La mai putin de doua saptamani de la aparitia ultimului SATI s-a incheiat si acest schimb. Daca ar fi vrut cineva sa vanda inainte de aparitia SATI nu avea un ordin exact de masura, ci doar unul destul de grosier", a continuat Roua.

In ceea ce priveste principalele site-uri din portofoliul Mirabilis, fondatorul companiei a declarat ca "masini.ro si culinar.ro stateau extrem de bine dupa aparitia primului studiu SATI. Practic, culinar.ro nu are concurenta, iar masini.ro sta mai bine decat concurenta, insa nu la o distanta foarte mare".

Intrebandu-l cu ce se va ocupa in perioada urmatoare, Dragos Roua a spus ca cea mai mare provocare a sa este sa stea degeaba un an. "Vreau sa stau sa ma odihnesc, sa calatoresc, dar cred ca imi va fi foarte greu. Nu plec in Noua Zeelanda cu vreo idee preconceputa, singura legatura cu online-ul vor fi cele doua bloguri, dragos.roua.ro si edragonu.ro, ultimul, pornit in 2006 si relansat in urma cu 3-4 luni, fiind in limba engleza", a precizat acesta.

Potrivit lui Dragos Roua, in primele sase luni ale acestui an, traficul site-urilor din portofoliul Mirabilis a ajuns la 450.000 de utilizatori unici, iar veniturile din publicitate au totalizat 120.000 de euro. "Fata de perioada similara a anului trecut, vanzarile au crescut cu 70%, datorita diversificarii portofoliului de agentii. Totodata, a contat foarte mult si consultanta oferita de Doru Panaitescu, care a fost consultat extern", a mai spus Roua.