Reteaua internationala de ziare gratuite Metro, care in ultimii ani a crescut vertiginos pe pietele europene si in Statele Unite, se confrunta in prezent cu numeroase probleme de ordin financiar. Grupul suedez Metro International a pierdut teren pe mai multe piete cheie, raportand o scadere anuala de 83% din veniturile operationale, din cauza diminuarii incasarilor din publicitate, scrie Independent.ie.

In Irlanda, editia "Metro" destinata navetistilor din regiunea Dublin a inregistrat pierderi de aproape 2,7 milioane de euro numai anul trecut, acumuland un deficit de 11 milioane de euro in cei trei ani de existenta. Mai mult, Fortunegreen, compania media din spatele ziarului gratuit, a suportat la randul sau pierderi de 8,3 milioane euro in primele 14 luni de operare. Fortunegreen, rezultata din parteneriatul dintre Irish Times si Associated Newspapers, detine pachetul majoritar, de 90%, din afacere, in timp ce Metro International beneficiaza doar de 10% din actiuni. "Metro" concureaza pe piata ziarelor gratuite cu publicatia 'Herald AM', apartinand grupului de presa News & Media.

Tentativele de a resuscita succesul din anii anteriori ai publicatiei, prin finantari si credite, au esuat lamentabil, "Metro" pierzand teren in principalele orase din Suedia, Franta si Danemarca, tari care au jucat un rol important in reusita ziarului.

In iulie, Metro International a raportat pierderi nete de 1,9 milioane de euro, in comparatie cu aceiasi perioada a anului 2007, cand compania a avut profit net de 1 milion de euro. Cifra de afaceri a fost de 81,5 milioane euro, in scadere cu 8,6% fata de perioada similara a anului trecut.

Ziarul Metro, lansat la Stockholm in urma cu 12 ani, este publicat in 54 de tari, reprezentand peste 150 de orase si totalizeaza o audienta zilnica de circa 20 de milioane de cititori. La Paris, de exemplu, Metro este cotidianul cu cea mai mare circulatie.