Guvernul Romaniei a demarat, prin Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG), campania anuntata in vara, care are drept scop sa imbunatateasca imaginea romanilor din Spania. Proiectul de campanie, intitulat "Romani in Europa", se ridica la o investitie de peste 12 milioane de lei si va fi realizat de agentia de publicitate Saatchi&Saatchi, anunta un comunicat al institutiei. Campania va prezenta povesti ale unor romani de rand, prezentate chiar de spanioli.

Potrivit studiilor derulate in Spania de ASG, scaderea tolerantei spaniolilor fata de straini este generata preponderent de infractionalitate, in timp ce perceptia negativa a spaniolilor fata de romani este in mare masura intretinuta de mass-media, mentioneaza comunicatul. In schimb, 78% dintre spaniolii care au colegi de munca sau de studii romani sustin ca se inteleg bine si foarte bine cu acestia.

"Pe baza studiilor derulate de ASG, precum si ca urmare a semnalelor de alerta privind intensificarea problemei de imagine a romanilor in mass-media spaniola, Guvernul Romaniei a decis ca este nevoie de un efort de comunicare pentru a corecta perceptia eronata si generalizata la adresa cetatenilor romani”, a declarat presedintele ASG, Alfred Bulai.

Unul din spoturile "Hola, soy Rumano":

"Cercetarile au reliefat faptul ca singura solutie viabila la problema de imagine a romanilor din Spania este cunoasterea. In acest context a fost validat sloganul campaniei de comunicare – Hola, soy Rumano", a mai explicat Bulai. Sloganul ales vrea sa sugereze atat deschiderea romanilor catre spanioli, cat si mandria de a fi roman.

Campania se va concentra in jurul mesajului "Romania pozitiva", promovand o imagine de oameni cinstiti si harnici a imigrantilor romani din Spania, care incearca sa-si construiasca, prin munca, o viata mai buna.

In cadrul proiectului, actorul si regizorul de film Carlos Iglesias – Castigator al premiului Inmigracion si lider de opinie recunoscut in Spania, va realiza un documentar intitulat "Rumanos en Espana", iar 20 dintre cei mai importanti jurnalisti vor fi invitati sa descopere la fata locului realitatile, avantajele si provocarile cu care se confrunta Romania.

Guvernul Romaniei a anuntat vara aceasta ca plateste aproape 28 de milioane de lei (circa 7,8 milioane de euro) companiilor Saatchi&Saatchi si Playteam pentru a desfasura in Spania, respectiv Italia, campania de comunicare "Romani in Europa".