Piata publicitatii TV in Marea Britanie s-ar putea prabusi pana in 2020, potrivit unui studiu realizat pentru autoritatea de reglementare in audiovizualul din aceasta tara, Ofcom, studiu citat de The Guardian. Potrivit documentului, valoarea publicitatii conventionale pe TV ar putea scadea cu 83%, de la 3,16 miliarde de lire sterline in 2007 la 520 de milioane de lire in urmatorii 12 ani, in cazul in care predictiile cele mai indraznete privind cresterea Internetului ar deveni realitate.

Potrivit The Guardian, cercetarea, realizata de Oliver&Ohlbaum Associates, insista asupra a patru scenarii pentru viitorul posturilor TV comerciale, pentru care publicitatea este principala sursa de venit.

"Scenariul groazei" spune ca reclamele conventionale ar urma sa piarda teren mult mai rapid decat s-a prezis pana acum, ceea ce ar avea consecinte catastrofice asupra programelor TV si a angajatilor din televiziune. Celelalte trei scenarii vizeaza "stagnarea" pietei TV si o scadere mult mai putin abrupta a publicitatii TV, compensata partial de noile servicii online si in sistem pay-tv lansate de televiziunile consacrate.