Urmatoarea editie Ad’Or, din septembrie 2009, deschide usa si pentru alte industrii "mai putin bagate in seama" de acest festival, precum zonele de online, media, design si BTL, a afirmat, vineri, la o conferinta de presa, Andrei Bortun, director general Millenium Communications, agentia care va organiza Ad'Or-ul in urmatorii 5 ani.

In opinia acestuia, un mic banner de publicitate online, adus in competitie cu publicitatea TV, ar putea fi "atat un mesaj interesant adresat clientilor, cat si un argument adus in tolba agentiilor de a vinde mai usor si pe banii pe care si-i merita aceste alte medii, comparativ cu regina TV".

Desi majoritatea agentiilor din Romania vorbesc, in prezent, de campanii multimedia, integrare de 360 de grade etc, limbaj imprumutat tot mai des si de clientii lor, "in fapte nu prea se regasesc si toata lumea cere si vrea sa vanda publicitate TV", a aratat Bortun, la conferinta de presa organizata de Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR). In cadrul conferintei au fost anuntate regulamentul si structura viitoarei editii Ad'Or, un ghid de bune practici pentru publicitari si clientii lor, precum si un studiu salarial pentru anul 2008 al acestei industrii.

"In pozitionarea noului Ad'Or vom pune accent pe ideea de festival de creatie, nu al industriei de publicitate", a spus Bortun. Potrivit acestuia, pentru adaptarea la realitatile publicitatii romanesti de astazi, editia Ad'Or din 2009 va avea un numar mic de premii, "chiar daca potential va fi unul mare, avand in vedere includerea si altor industrii care pana acum nu au fost bagate foarte mult in seama: zona de online interactiv, zona de media, sectiuni care premiaza designul si alte discipline din umbrela BTL-ului". Cu acesti noi veniti, festivalul va avea aproximativ 40 de sectiuni, insa cu siguranta viitorul Ad'Or nu va mai fi impartit pe categorii de servicii si produse, cum s-a practicat pana acum.

Agentiile fara bugete mari vor putea castiga un trofeu Ad'Or

"Exista o sansa ca una sau doua dintre sectiuni sa fie impartite pe servicii si produse, dar nu s-a luat o decizie", a explicat Bortun, insistand pe ideea ca festivalul romanesc al publicitarilor isi propune sa devina o replica a festivalurilor locale din tarile civilizate, care nu practica o asemenea structurare. Mai mult, trofeul unei categorii poate sa plece la orice campanie, indiferent de buget, a adaugat el, diferenta fiind facuta de numarul de puncte pe care il obtine agentia.

"Asta face ca agentiile creative care nu au acces la bugete mari sa poata castiga un trofeu", a spus Bortun, insa titlul de agentia anului il poate castiga doar o agentie care dovedeste ca este si creativa si puternica financiar. "Regulamentul iti da dreptul sa iei trofeul, dar este mai greu sa iesi agentia anului cu campanii pentru magazinase si festivaluri", a punctat Bortun.

Regulamentul competitiei va fi definitivat pe 1 noiembrie 2008, urmand ca inscrierile pentru editia Ad'Or din septembrie 2009 sa aiba loc in perioada 1 iunie-31 iulie 2009 (vezi documentul atasat).

Ghid de bune practici si studiu privind salariile din publicitate

Potrivit lui Stefan Iordache, managing partner Starcom MediaVest si presedinte UAPR, asociatia va publica in aproximativ sapte zile un ghid de bune practici, destinat atat agentiilor de publicitate, cat si clientilor acestora. "Vom incerca sa punem pe masa niste principii sanatoase", a aratat Iordache, potrivit caruia ghidul va sintetiza cele mai bune practici din alte tari cu traditie in domeniu.

UAPR va lansa la jumatatea lunii noiembrie si un studiu salarial pentru 2008, realizat in colaborare cu Price Waterhouse Coopers, pentru al treilea an consecutiv. Studiul a avut ca reper 23 de agentii si va identifica, printre altele, veniturile medii pentru fiecare pozitie din industria publicitara si inflatia salariala pe unele departamente, acoperind complet si agentiile de media si doar partial agentiile de PR, a punctat Iordache.