Primul studiu romanesc privind marketingul mobil:

Reclamele prin telefon, primite cu precautie de consumatori

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Joi, 16 octombrie 2008, 16:30 Economie | Media & Publicitate


Tinerii bucuresteni care impun tendinte de consum folosesc in proportie de 39% internetul mobil. 60% dintre ei spun ca au primit reclame pe mobil, 29% dintre ei nu sunt de acord cu acestea, in forma actuala, iar 26% cred ca astfel de reclame nu isi ating scopul - argumentele lor tinand de forma publicitatii pe mobil, nu de probleme de fond, arata primul studiu realizat pe tema marketingului mobil in Romania, prezentat in cadrul unei conferinte de profil, desfasurate joi.

Studiul a fost realizat de compania Unlock Research si se bazeaza pe intervarea unor persoane din Bucuresti incluse in profilul de "trendsetter" in utilizarea mobilului - barbati si femei cu varste intre 19-35 de ani, utilizatori de telefonie mobila, cu nivel mediu si ridicat de educatie si venit. Rezultatele cercetarii de piata au fost prezentate in cadrul Mobile Marketing Conference, organizata de Evensys.

Dupa mai multe prezentari referitoare la eficienta marketingului mobil, dar si la faptul ca acesta este inca abia in faza inceputului, in Romania, studiul a prezentat cum ar primi consumatorii in masura sa impuna tendinte una dintre cele mai noi forme de comunicare comerciala - cea pe mobil.

Potrivit studiului, pe langa discutiile telefonice, utilizatorii din esantionul ales mai folosesc mobilul pentru:
  • SMS - 81%
  • bluetooth - 70%
  • internet - 39%
  • MMS - 22%

Intrebati daca mobilul este perceput ca mijloc eficient de media:
  • 60% spun ca au primit reclame pe mobil
  • 29% spun ca nu sunt de acord cu ele, in forma lor actuala
  • 26% spun ca reclamele pe mobil nu isi ating scopul
  • din esantionul ales, adultii (26-35 de ani) sunt mai sceptici in aceasta privinta decat tinerii (19-25 de ani)
  • 13% sunt "foarte de acord" sau "de acord" cu reclamele pe mobil

Cei care nu considera foarte eficienta comunicarea comerciala pe mobil, majoritatea invoca faptul ca mesajele de acest fel sunt reci, distante, formale si rigide, cliseistice si nediferentiate.

Cateva dintre avantajele actuale ale reclamelor pe mobil, in perceptia utilizatorilor din esantion:
  • informeaza - 70%
  • pot fi citite oricand - 43%
  • pot fi retransmise usor - 32%
  • niciun avantaj - 19%

Numar rezonabil de mesaje comerciale pe zi, in perceptia utilizatorilor de mobil:
  • 34% nu vor sa primeasca nicio reclama
  • 1 mesaj - 25%
  • 2-3 mesaje - 27%

Marea majoritate apreciaza ca si-ar schimba perceptia referitor la reclamele pe mobil daca primesc beneficii materiale in schimb (serviciu nelimitat de trimitere-primire MMS - 98%, serviciu nelimitat de trimitere-primire SMS - 84%, recompensa materiala pentru fiecare mesaj comercial primit - 71%, acces gratuit la Internet pe mobil - 67%)

Informatia comerciala pe mobil trebuie:
  • sa nu fie transmisa agresiv
  • sa fie prezentata clar si eficient
  • sa prezinte divertisment, oferte si informatii utilitare, informatii. 11% dintre respondenti ar accepta mesaje electorale
  • sa fie transmisa "pe un ton mai plin de viata, mai colorat, mai interactiv"


Marketingul mobil va creste, dar nu foarte repede, pe piata din Romania

Studiul Unlock Research a fost precedat, in cadrul conferintei de joi, de o serie de prezentari ale unor specialisti in domeniu. Printre acestia, Stephanie Jackson, senior director Online Services, Vodafone Romania, a spus ca:
  • noile canale de comunicare ofera avanjatul unor masuratori mult mai precise si pot atinge mult mai eficient publictul tinta, in conditiile diversitatii in continua crestere de pe piata media actuala, unde canale precum TV-ul sunt, in unele perioade, sold-out
  • exista in continuare o distanta mare intre comportamentul consumatorilor, foarte avansat, si cheltuielile de marketing pe noile media
  • publicitate pe mobil: prin aplicatii, MMS, SMS, ringtone-uri, mobile internet, mobile TV, continut sponsorizat, bannere WAP
  • 90% dintre consumatori se afla acolo unde se afla si telefonul lor
  • in prezent, in Romania, canalele simple (SMS, MMS) sunt folosite pentru ca au mult mai multi clienti decat, spre exemplu, mobile Internet, fapt pentru care vor creste mai rapid decat cele mai complexe
  • majoritatea campaniilor de pana acum au fost orientate mai mult pe brand decat pe actiune.

Citeste si pe Pagina de media: Marketingul si publicitatea pe mobil sunt in crestere in Romania






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















742 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    29% (Joi, 16 octombrie 2008, 16:48)

    sadwank [anonim]

    29% spun ca nu sunt de acord cu ele, in forma lor actuala.
    Probabil ca restul de 71% i-ar sparge fata aluia care trimite mesaje publicitare.
    • +1 (1 vot)    
      71% (Joi, 16 octombrie 2008, 17:15)

      AdrianC [utilizator] i-a raspuns lui sadwank

      Io fac parte din aia 71%.
  • +1 (1 vot)    
    ups! (Joi, 16 octombrie 2008, 17:05)

    Nicky [anonim]

    "Tinerii bucuresteni care impun tendinte de consum" da cine mai sunt si astia, ca nu prea s-a auzit de ei?
  • 0 (0 voturi)    
    VO****NE (Joi, 16 octombrie 2008, 17:11)

    Florin [anonim]

    Eu sunt un prepaid si primesc foarte des mesaje cu tot felul de promotii. Mai nou am fost si sunat - o singura data ce-i drept - dar cred ca e de ajuns. Mi s-a zis ceva de genu: "vad ca sunteti pe cartela , asa este?" "da" zic eu "n-ati vrea sa treceti pe abonament? ca avem cutare oferta....".. . Am intrebat "pai nu aveti oferta si pe site?" asta zice: "pai...nu stiu ...." mai sunt si neprofesionisti...

    Asta cu sunatul mi se pare chiar exagerata. Am sa trec pe abonament cand vreau eu.
    Operatorii astia , mai ales cel de pe locul II , sunt ceva de groaza , sunt de-a dreptul disperati.
    Reclama la tv, metrou, pe cladiri, sms-uri si MA MAI SI SUNI sa trec pe abonament????

    Credeam ca reclama e ceva de genu: vezi ...si alegi!

    Cred ca ar trebui amendat iarasi acest operator. Motivul care l-au invocat a fost ca "a fost o greseala in sistem" - VRAJEALA . Eu continui sa primesc sms-uri.

    A mai fost cineva care are cartela sunat pt a trece pe abonament?
  • +1 (1 vot)    
    foarte de acord ?? :) tare de tot... (Joi, 16 octombrie 2008, 17:17)

    Florin [anonim]

    13% sunt foarte de acord sau de acord cu reclamele pe mobil ????????????

    13% sunt foarte de acord ???????

    foarte de acord ???????

    de cand exista in limba romana foarte de acord?? : ))) bai oameni.....

    alo!!!! unlock research ...sunteti romani???
  • 0 (0 voturi)    
    Mobile Marketing (Luni, 2 martie 2009, 1:27)

    MobileOnline Romania [anonim]

    In aceasta perioada de criza, un buget pentru mobile marketing, poate salva un P&L, al oricarei firme. Important este ca managerii sa investeasca in aceasta “arma”-mobile marketing, si rezultatele nu vor intarzia sa apara.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by