Serviciul Federal Antimonopol al Rusiei (FAS) a anuntat joi ca a refuzat preluarea de catre Google a companiei de publicitate online Begun de la Rambler Media, achizitie prin care Google intentiona sa patrunda pe piata rusa de profil, potrivit Ria Novosti. Rambler semnase, in iulie, o intelegere cu gigantul american pentru vanzarea Begun pentru suma de 140 de milioane de dolari.

Begun ofera servicii de publicitate contextuala si pe baza de cautari pentru 40.000 de clienti de publicitate, intr-o retea de peste 140.000 de siteuri in limba rusa. In iulie, cand Rambler Media si Google au semnat acordul, Rambler detinea 50,1% din Begun si intentiona sa achizitioneze restul de 49,9% de la compania de investitii Finam, pentru a revinde 100% din actiunile Begun catre Google.

Potrivit Ria Novosti, FAS a luat aceasta decizie deoarece Google nu a reusit sa ofere toate informatiile necesare pentru a clarifica aspectele financiare ale acordului.

Explicatia FAS, asa cum este citata de agentia rusa de stiri, spune ca "documentatia nu ofera informatii privind persoanele capabile sa influenteze operatiunile economice ale Google. De asemenea, nu exista o lista completa de persoane implicate in Google - in Rusia sau in lume".

Confirmarea tranzactiei de catre oficialitatile ruse era asteptata inca de la finele lunii septembrie, insa la inceputul lunii octombrie incepusera deja sa apara speculatii privind amestecul politicului in tranzactii ce vizeaza companii online din Rusia.

La mijlocul lunii august, grupul francez de publicitate JCDecaux a anuntat ca abandoneaza discutiile cu Rupert Murdoch pentru a prelua News Outdoor, compania de panotaj detinuta de acesta si activa preponderent pe piata rusa. Dupa cum nota atunci Financial Times, renuntarea la aceste tratative il lasa pe Murdoch fara cale de iesire din investitia sa in industria panotajului din Rusia, unde News Outdoor, este supusa unor presiuni politice considerabile.

Vestea data joi de FAS se suprapune cu un nou raport, citat de The Guardian, potrivit caruia Google si-a sporit in cel de-al treilea trimestru al acestui an dominanta globala pe piata publicitatii pe baza de cautari online. Potrivit studiului realizat de agentia Efficient Frontier, Google controleaza, in prezent, 92,5% din piata europeana de publicitate bazata pe cautari si 71% din piata americana de profil.