In plina perioada de criza, Central European Media Enterprises (CME), compania care detine in Romania reteaua Pro, se asteapta la cresteri substantiale de venit si profit anul acesta si are planuri precaute de crestere pe TV, radio si Internet. Conducerea CME a prezentat joi, la New York, prestatia de pana acum a operatiunilor desfasurate pe pietele central si est-europene, in cadrul evenimentului "Investor Day 2008", cu o saptamana inainte de a-si face publice rezultatele financiare pe trimestrul al treilea.

La capatul unei perioade de sase luni in care, dupa cum a observat pentru Cotidianul Aura Iordan de la Media Management Institute, capitalizarea bursiera a CME a scazut de la 4,2 miliarde de dolari la 1,3 miliarde, conducerea CME si-a exprimat, la Investor Day, increderea ca acest grup va avea parte de "crestere continua a profitului EBITDA, conform oricarui scenariu".

CME este listata pe piata Nasdaq si la bursa de la Praga. In Romania, CME controleaza posturile Pro TV, Acasa, Pro Cinema, Sport.ro, MTV Romania, Pro TV International, ProFM si Infopro.

Printre vorbitorii la evenimentul de joi s-au numarat Michael Garin, CEO al CME, Adrian Sarbu (COO), care au prezentat situatia generala la nivel de grup, precum si Costi Mocanu, director general Pro TV Romania, care a prezentat planurile pentru Romania. Potrivit acestora:

  • CME estimeaza pentru piata din Romania venituri nete de 279 milioane de dolari in 2008, fata de 215 milioane in 2007 (crestere de 30%)
  • Profitul EBITDA estimat pentru 2008 este de 120 milioane de dolari, fata de 93,6 milioane in 2007 (pentru prima jumatate a anului, CME a anuntat un profit EBITDA pentru operatiunile TV romanesti de 61,669 milioane de dolari, precum si venituri nete de 137,838 milioane)
  • Pe televiziune, obiectivul pentru viitor este mentinerea unei cote de audienta de cel putin 35% in prime-time; cate un nou canal in fiecare an
  • Pe radio: dezvoltarea a 40 de canale radio de nisa, pe Internet, pe baza actualului brand ProFM, pachetul de posturi urmand sa fie distribuit online, prin satelit, prin platforme mobile si de radio digital.
  • Pe Internet: lansarea de noi site-uri pentru a acoperi toate categoriile demografice de nisa si toate tipurile de venituri; lansarea unei oferte de tip pay-TV pe Internet, implementarea unor produse detinute in prezent de CME, precum platforma de bloguri blog.cz sau motorul de cautare jyxo.cz (CME a preluat compania Jyxo in primavara acestui an)
  • Proiecte pentru online in Romania: un site complet de blogging si mici achizitii de website-uri locale
  • La nivel regional, "pietele noastre continua sa creasca", iar conducerea CME se asteapta la cresteri ale PIB de 3-6% in 2009. Pe aceste piete, publicitatea TV este alimentata de construirea de branduri, iar consumatorii si companiile sunt mai putin dependente de credite
  • Pe baza discutiilor preliminare cu diversi clienti, CME se asteapta ca pe aceste piete, in moneda locala, venitul sa creasca in 2009 cu doua cifre
  • Exemple de clienti foarte activi pe pietele Europei Centrale si de Est: Unilever, Henkel, L'Oreal, Nestle, P&G
  • Romania - printre cele mai mici cheltuieli publicitare TV per capita in 2007, comparativ cu alte piete (18,7 dolari, fata de 45,2 dolari in Slovenia sau 38,3 dolari in Republica Ceha)
  • Fragmentarea pietei TV ne face mai puternici
  • Piata neta de online (milioane dolari): Romania - 25, Bulgaria - 13, Republica Ceha - 56, Croatia - 9, Slovacia - 21, Ucraina - 22
  • Chiar si in cazul scenariilor de crestere redusa sau de lipsa de crestere, CME se asteapta sa inregistreze profit EBITDA
  • Pe viitor, investitii prudente in crestere pe pietele din Ucraina si Bulgaria si in zona de new media.