CME, compania care detine 95% din televiziunile lansate de Adrian Sarbu, a dat publicitatii rezultatele pe primele noua luni ale lui 2008. Cifra de afaceri a crescut la 729,9 milioane de dolari, cu 35% mai mult decat anul trecut, iar EBITDA (profitul inainte de interest, taxe, depreciere si amortizare) a urcat la 250,2 milioane, cu 31% mai mult decat in primele noua luni ale anului trecut.

Vestile bune sunt pe intreaga perioada 1 ianuarie-30 septembrie. In schimb, al treilea trimestru se lasa cu scaderi de profit, de 34% (la 42,5 milioane), comparativ cu iulie-septembrie 2007. Scaderile vin in mare parte din Ucraina, unde operatiunile Studio 1+1 s-au soldat cu pierderi de 7,359 milioane, fata de EBITDA de 16,599 din 2007. CME a achizitionat 10% din Studio 1+1 contra unei sume despre care s-a spus ca e 101 milioane de dolari. Cifra de afaceri a crescut cu 15% la 201 milioane.

Am inceput cu operatiunile globale de asta data ca sa vedem ce se intampla cu toata compania. Pe Romania, veniturile nete din primele noua luni cresc la 197,119 milioane dolari de la 135,978 (+45%), iar EBITDA e de 81,875 milioane, fata de 57,152 in 2007 (+43%). Cresteri avem si la Romania/trimestrul al III-lea, dar mai mici: 59,281 milioane fata de 44,412 la venituri nete si 20,116 fata de 19,486 la EBITDA, ceea ce inseamna o crestere de doar 3,2%.

Pe televiziunile romanesti, comparatia nu e chiar riguroasa, fiindca cifrele din 2007 nu includ si MTV Romania. Posturile prinse in ambele raportari sunt Pro TV, Pro Cinema, Pro TV International si Sport.ro. In orice caz, la liderul pietei, Pro TV, asta inseamna ceva apropiat de stagnare ca profit, chiar cei 3,2 % nu se refera doar la el.

Comenteaza pe blogul lui Comanescu