Perioada extrem de fierbinte pentru piata de marketing si publicitate din Romania. Un important grup de comunicare isi intareste pozitia in mediul digital, mai multe companii au anuntat sau sunt pe cale sa anunte oficial cine se va ocupa de conturile lor de media si creatie, apar noi miscari de trupe in agentii, iar cele mai noi campanii publicitare promoveaza noi branduri, schimbari de brand, atitudinea si reactiile companiilor in fata problemelor economice.

  • Dragos Grigoriu si grupul sau, Tempo, isi intaresc pozitia in zona interactiva atragand in grup firma de comunicare interactiva Kinecto. Dragos Grigoriu a preluat 50% din Kinecto, restul de 50% apartinand fondatorului Radu Ionescu. Acesta a anuntat pe blogul sau ca se desparte de partenerul de pana acum, Martin Stobbs. La randul sau, Victor Kapra scria marti seara pe blogul sau ca firma lui Radu Ionescu este evaluata la 5 milioane, in timp ce un comunicat de presa precizeaza ca anul acesta sunt asteptate venituri de 1 milion de euro din consultanta in comunicare digitala. Dan Tudoroiu descrie, miercuri, pe blogul sau evolutia Tempo in ultima perioada, ce a inclus cedarea diviziei de media catre Aegis, grupul avand in prezent activitati in creatie, BTL, comunicare digitala, PR, strategie si branding, servicii de productie.
  • In zona conturilor de media, Initiative Media a anuntat ca pastreaza, in urma unui pitch dificil, contul Orange Romania. In zona conturilor de creatie, agentia Brandstalk, parte a The Group, a anuntat ca a fost desemnata sa gestioneze strategia si creatia pentru Hyundai Auto Romania, importator auto important ce face parte din grupul Tiriac Auto. In perioada urmatoare sunt asteptate si rezultatele altor licitatii importante pentru conturile unor clienti mari de publicitate.
  • Graffiti BBDO a lansat deja, prin spotul "Fantasy", campania TV pentru brandul german de lactate Muller, la doua saptamani dupa ce GMP PR a anuntat ca se va ocupa de campania de relatii publice si evenimente neconventionale pentru lansarea produselor Muller pe piata romaneasca.
  • In zona telecom, Cosmote a lansat deja o campanie de comunicare, semnata Ogilvy, privind beneficiile portabilitatii numerelor, in timp ce Vitrina Advertising se va ocupa de creatia si productia campaniei de informare lansate de ANC in privinta portabilitatii.
  • Agentia DDB Bucharest are un nou Creative Director in persoana lui Theodor Sandu, care ii ia locul lui Bradut Florescu dupa ce acesta din urma a decis sa paraseasca agentia si sa se ocupe de proiecte personale. DDB Bucharest are din septembrie si un nou CEO, Angelos Coursoumis, fost general manager al DDB Atena. Theodor Sandu a fost Art Director la Leo Burnett.
  • In zona bancara, Next Advertising se inspira din problemele financiare ale micilor intreprinzatori pentru a promova noul "abonament bancar" al Bancii Transilvania, in care mascota BT, "Zanul", incearca sa vina in ajutorul unui proprietar de atelier.
  • Iar Grey a lansat in a doua parte a lunii octombrie o campanie pentru Romtelecom Business Solutions, sub-brand al operatorului, dupa ce, in septembrie, acesta a anuntat o repozitionare de brand. Stefan Stroe, strategic planning director la Grey Worldwide Romania, scria recent pe blogul sau ca acesta "este cel mai important proiect la care am lucrat in ultimele 2 luni impreuna cu colegii mei si face parte (important) din categoria directiilor strategice alimentate de realitatile consumatorilor de servicii business".