Doua mari nume din presa americana, LA Times si Times Inc., au anuntat ca vor recurge la disponibilizari si la restructurari pentru a face fata scaderii incasarilor din anunturi publicitare. In acelasi timp cotidianul Christian Science Monitor a anuntat ca se va muta pe online, publicand doar o editie saptamanala de duminica.

Los Angeles Times a anuntat ca a concediat 10% dintre jurnalistii sai, o noua reducere de personal in cadrul marelui cotidian de pe coasta de vest a Statelor Unite, care se confrunta cu o scadere semnificativa a anturilor publicitare, scrie NewsIn.

"The Times nu este mai imun la rasturnarile de situatie decat celelalte companii si institutii. Deci evaluam si recalibram in continuare organizatia si operatiunile noastre", a explicat editorul ziarului, Eddy W. Hartenstein.

In urma noilor concedieri, numarul membrilor echipei editoriale a Los Angeles Times este de 660 de persoane, fata de 1.200 in 2001, subliniaza cotidianul, care si-a redus deja paginatia cu 14% in luna iulie, in incercarea de a compensa scaderea numarului anunturilor publicitare din cauza crizei imobiliare.

Un alt mare nume din media americana, Time Inc. a anuntat ca va disponibiliza 6% dintre angajatii sai, aproximativ 600 de persoane, intr-o tentativa de a reduce costurile pentru a face fata conditiilor crizei economice, anunta New York Times.

Anuntul a fost facut marti seara de catre directorul executiv al companiei, Ann Moore, printr-un memo adresat angajatilor. In anunt se anunta a noua restructurare a companiei in care cele 24 de reviste publicate in SUA vor fi grupate in trei unitati: O unitate "News" (Time, Sports Illustrated, Fortune si Money), O unitate "Style and Entertainment" (Entertainment Weekly si Essence) si o unitate "Lifestyle" (Cooking Light, real Simple, Health si Coastal Living).

Time Inc. face parte din conglomeratul media Time Warner Inc. ce mai detine Warner Bros., AOL, HBO, CNN si TCM.

In acelasi timp, Comanescu semnaleaza pe blogul sau ca, dupa 100 de ani de aparitie pe hartie, celebrul Christian Science Monitor se muta on-line, cu exceptia unei editii saptamanale de duminica, din aprilie 2009. Mutarea are ca motiv pierderile de 18,9 milioane de dolari in 2007. Ziarul care vindea in anii ‘70 223 de mii de exemplare a scazut la 56 de mii de copii. Decizia se va solda cu o economie de 8,3 milioane in 2013.