Unul dintre principalele grupuri de presa din Romania, Ringier, si-a anuntat retragerea din CRP in momentul in care Adunarea Generala a Clubului a confirmat o noua conducere a acestui for. Sezonul cresterii pretului de coperta in randul ziarelor romanesti continua, pe masura ce scad incasarile din publicitate. Continua si licitatiile pentru conturi de media importante, iar publicitarii anunta programe speciale de strategie pentru perioada de criza. Sezonul evenimentelor pe teme de marketing se apropie de sfarsit, iar evenimentele de anul viitor sunt puse acum la punct.

MEDIA

  • Conducerea Ringier a decis, discret, sa se retraga din Clubul Roman de Presa, in ajunul Adunarii Generale a CRP de joi, cand Indira Crasnea a fost aleasa presedinte al Clubului pentru urmatorii doi ani. Vineri, PR managerul Ringier, Adela Popescu, a invocat pentru Mediafax doua motive pentru decizia de retragere - dorinta grupului de a se concentra asupra prioritatilor de business, avand in vedere situatia economica actuala, respectiv neindeplinirea obiectivului de segregare in doua asociatii distincte, una a jurnalistilor si una a patronatului. Aleasa presedinte, Indira Crasnea afirma joi ca si pentru CRP va fi o prioritate sa inteteasca dialogul cu autoritatile in vreme de criza.
  • Mai multe publicatii si-au marit sau isi vor mari pretul de coperta in perioada imediat urmatoare, au semnalat saptamana aceasta, pe blogurile lor, Iann si Catalin Tolontan. Primul arata ca unele publicatii si-au marit, deja, pretul de cateva ori anul acesta. "Cum publisherii au facut investitii semnificative in 2008, iar incasarile din advertising nu se vad foarte bine in 2009, vor fi nevoiti sa creasca pretul de coperta", noteaza Iann. Tot el arata ca din 10 noiembrie ziarul Bursa a devenit cel mai scump cotidian de afaceri din Romania.
  • Pe piata regionala de media, Broadbandtvnews.com anunta ca RTL este pe cale sa preia 49% din postul sarb de televiziune AVALA, dupa ce a primit unda verde de la forul belgradean de reglementare in audiovizual. Sursa citeaza date neconfirmate potrivit carora este vorba despre un acord de 45 de milioane de euro, ce ar urma sa fie semnat saptamana viitoare. Iann observa ca RTL, interesat de preluarea postului bulgar bTV de la News Corporation, "nu asteapta sa ia la pachet si Fox-ul din Serbia, ci intra pe aceasta piata printr-o achizitie".

PUBLICITATE

  • Mediaedge:cia a castigat licitatia pentru contul media al Danone, a confirmat pentru AdPlayers seful agentiei, Bogdan Prajisteanu.
  • Agentia de publicitate indoor Brand Management a anuntat ca si-a deschis un birou regional la Praga, investitia fiind de 35.000 de euro. Este al doilea birou in afara Romaniei deschis de aceasta agentie, dupa cel din Bulgaria, lansat in august 2006.
  • TBWA/Merlin promoveaza pe plan local programul TBWA/Disrupt Crisis, desfasurat la nivel international de TBWA/Europe "pentru a ajuta companiile sa profite la maxim de oportunitatile de schimbare aduse de criza economica. Este vorba despre un program de strategie si reorganizare adresat "actorilor si stakeholderilor de pe diferite piete".

EVENIMENTE

  • Urmatoarea editie a Festivalului de creatie publicitara Ad'Or va avea loc la 11-13 septembrie 2009, a anuntat Millenium Communications. Pana atunci, festivalul va avea parte de un proces de rebranding si de reorganizare, inclusiv prin schimbari de structura si regulament. Inscrierile vor putea fi facute in perioada 1 iunie-31 iulie 2009.
  • Evensys a anuntat ca pe 3 decembrie organizeaza ultimul sau eveniment din acest sezon, NetCamp, la care va fi prezent si unul dintre fondatorii si presedintele Mozilla Europe, Tristan Nitot. NetCamp este dedicat noilor strategii in dezvoltarea internetului.
  • Tot Evensys organizeaza, la finele acestei luni, Inspire 2009. Participantii la evenimentul din 26-27 noiembrie urmeaza sa evalueze "ce ne asteapta anul viitor in materie de marketing si advertising". In prima zi va avea loc si Marketing Arena, in care zece specialisti in domeniu vor prezenta cate o idee de succes in marketing, la final urmand sa fie aleasa "ideea anului 2008 in marketing".