Campania de comunicare a zece ani de la lansarea Ziarului Financiar a ajuns saptamana aceasta la apogeu. Luni, cotidianul aparut la 16 noiembrie 1998 a publicat un supliment special - "Un deceniu de economie intr-o singura editie", urmand ca pe 20 noiembrie sa aiba loc Gala ZF 10 Ani, eveniment in care vor fi premiate "cele mai puternice" personalitati, branduri, companii si institutii care au marcat Romania in ultimul deceniu.

Campania de comunicare, lansata la mijlocul lunii septembrie, a prezentat cotidianul de business drept "prima pagina in afaceri" in ultimul deceniu. Dupa cum arata datele BRAT, Ziarul Financiar se numara printre ziarele cu cel mai stabil numar de cititori in ultimii ani, in conditiile in care scaderea tirajului afecteaza mare parte din presa centrala. In primul semestru al anului in curs, ZF a inregistrat vazari medii pe aparitie de aproximativ 15.700 exemplare, la un total difuzat de circa 18.500.

Coperta suplimentului aniversar de luni a fost alcatuita numai din titluri aparute pe prima pagina a cotidianului in cei zece ani de la lansare.

Ziarul Financiar, editat de Publimedia International, parte a grupului Media Pro, a avut circa 200.000 de cititori in medie pe editie in perioada iulie 2007-iulie 2008, potrivit ultimului val al Studiului National de Audienta, situandu-se pe locul 12 in clasamentul principalelor ziare romanesti, din punct de vedere al audientei.

Aniversarea a fost marcata, luni, si pe bloguri de fosti sau actuali angajati ai ZF, precum Eliza Rogalski, Cristian Manafu sau Victor Kapra, care povestesc ce a insemnat sau inseamna pentru ei experienta la acest ziar.

Sorin Pislaru: Pagina de ziar ofera o ierarhie pe care netul nu o poate reproduce

Sorin Pislaru, redactor-sef Ziarul Financiar, a afirmat pentru HotNews.ro ca ZF isi revendica pozitia de cel mai puternic ziar de business din Romania "prin credibilitate, prospetime si exclusivitate a informatiilor, adecvare pe target, tratare in adancime a temelor de business". In fata concurentei in crestere, spune el, ZF se diferentiaza "prin grija pentru contextualizare, prin faptul ca toate articolele sunt editate in etaje succesive de editori la fel ca marile ziare straine si nu numai prin faptul ca temele de business tin pagina 1".

Tot in privinta pozitionarii, Sorin Pislaru arata ca "avem cea mai larga gama de suplimente si anuare din piata de media, care sunt practic oglinda economiei: Anuarul de business al Romaniei, care are date despre cei mai importanti 10 jucatori din 80 de piete, Top Tranzactii - cele mai importante tranzactii de companii dintr-un an, Cele mai valoroase 100 de companii din Romania, 100 de afaceri de la zero, Who's who in Business - Cei mai importanti 1.000 de oameni de business din Romania. Toate acestea sunt produse unice pe piata, atat prin abordare, cat si prin precizie si incarcatura mare de date necesare mediului de business".

Ce ii face pe multi cititori grabiti ai ziarului sa il cumpere si sa il rasfoiasca, in loc sa intre pe zf.ro, de exemplu? Potrivit lui Sorin Pislaru, "in afara faptului ca cei care sunt obisnuiti cu editia de print il deschid din placere si din usurinta de a regasi ce ii intereseaza in sectiunile cunoscute, pagina de ziar in editia fizica ofera o ierarhie a informatiilor pe care net-ul nu o poate reproduce. De exemplu, pe net nu poti face deosebirea foarte rapid dintre o stire principala a unei pagini si un bref (o stire scurta, de 3 fraze), astfel incat iti poti risipi atentia si timpul. De asemenea, titlul, fotografia, citatele, graficele si tabelele construiesc si dau valoare unui articol la fel de mult ca si textul in sine, ceea ce pe net este mai greu de perceput dintr-o privire".