Publicitari de top din online-ul romanesc s-au intalnit, luni seara, la sediul FJSC, sa discute despre publicitatea on-line in Romania, despre bugete si trend-uri in 2009, despre agentii si criza economica. Evenimentul face parte din seria de dezbateri Serile FJSCsi ii are ca invitati pe Mugur Patrascu (Managing Partner iLeo), Calin Rotarus (Managing Director ARBOinteractive) si Adrian Alexandrescu (director al diviziei de comunicare one-to-one la OgilvyOne).

Calin Rotarus: Incercam sa tinem pasul cu ultimele inovatii tehnologice

  • Nu exista publicitate on-line, exista doar audiente; daca audientele se plimba  cu liftul, atunci vom face publicitate in lifturi, daca exista o audienta in mediul on-line, ne manifestam acolo.
  • Traim inceputul unei revolutii in comunicare; receptorul are din ce in ce mai mult control si puterea de a selecta mesajele;
  • Internetul ne ofera multe, hai sa nu-i vindem bullshit!
  • In Romania, avem de a face cu o dinamica extraordinara a comunicarii pe internet; cresterile sunt fabuloase; se vorbeste tot mai mult de o comunicare mai complexa, la nivel editorial;
  • Multi ani singurul lucru pe care i-l puteai spune unui client era:"Bun, ai un site, punem un banner pe el"; acum incercam sa tinem pasul cu ultimele inovatii tehnologice.

Adrian Alexandrescu: Bannerele nu mai sunt suficiente

  • Pentru publicitate buna ai nevoie de o idee buna si nu cred ca internetul a schimbat regula asta
  • Banner-ele nu mai sunt suficiente; se extinde din ce in ce mai mult utilizarea rich-media [n.red. : "rich-media" descrie o serie larga de media digitale interactive. Caracteristica definitorie este dinamica continua]
  • Romanii sunt deschisi la inovatii, dar se plictisesc repede
  • 60% din traficul extern al Romaniei se duce la Youtube; in acest moment, Romtelecom investeste 3 milioane de euro pentru crearea unui centru de cashing al traficului de pe Youtube
  • Campaniile de virale: un viral de succes are un numar de vizualizari cu 6 cifre; nu prea se mai trimit atasamente, se trimit din ce in ce mai multe link-uri

Mugur Patrascu: Contrar povestii cu criza, online-ul intra intr-o faza decisiva

  • Anul viitor, contrar povestii cu criza, on-line-ul intra intr-o faza decisiva in ceea ce priveste maturizarea lui; avem din ce in ce mai multe brand-uri care isi doresc sa faca ceva, mai ales pe genul de platforma, pe abordarea care depaseste povestea care incepe/se termina intr-o luna si merge mai mult pe ideea de experienta
  • In situatii de criza: o directie este aceea de a iti reevalua mediile pe care intri; sunt industrii care sufera mai mult, industrii care sufera mai putin
  • Sa faci bani din blogging este un obiectiv foarte indraznet
  • Cred ca se fac bani atunci cand devii relevant pentru cei care te citesc si ca sa devii relevant trebuie sa iti gasesti o nisa
  • Fata de alte tari, Romania nu si-a gasit inca bloggeri nisati, merge sa fii blogger ziarist, blogger scandalist etc. 
  • Publicitatea de campanie este intr-o criza intreaga, iar online-ul nu m-a surprins cu nimic; nu spun ca nu se face publicitate electorala on-line, spun doar ca este terna
  • Online-ul are doua parti: bucata pe care o arati clientului si bucata pe care o lansezi (de abia de aici incepe povestea - primesti feed-back si asa mai departe)
  • Este gresita perceptia conform careia trebuie sa stii foarte multe lucruri tehnice atunci cand vine vorba de on-line, important este cum relationezi cu oamenii

HotNews.ro a transmis LIVE TEXT dezbaterea de la Serile FJSC