Cotidianul Business Standard lanseaza miercuri, 17 decembrie, anuarul “Economia in 2009”. Potrivit unui comunicat al publicatiei, studiul previzioneaza tendintele macroeconomice, precum si evolutia mediului politic si a zece sectoare economice pentru anul 2009. Concluziile acestuia sunt discutate, zilnic, in perioada 16-19 decembrie, in emisiunea “Economia in 2009”, la The Money Channel.

Potrivit Business Standard, anuarul are 100 de pagini si este impartit in trei sectiuni: administratie, macroeconomie si analiza sectoriala.

Prima sectiune include previziunile legate de evolutia mediului politic in 2009, cu accent pe politicile publice si administrative preconizate a fi implementate de Guvern, in contextul crizei.

A doua sectiune, dedicata prognozelor macroeconomice ale anului 2009, aduce in prim plan parametrii precum: produsul intern brut (PIB), inflatia, somajul, salariile, investitiile straine directe (ISD), balanta si deficitul comercial.

Aceste previziuni vor fi insotite de comentarii ale unor lideri de opinie, analisti si specialisti din business pe marginea evolutiei indicatorilor in 2008 si estimarilor pentru anul urmator, mentioneaza comunicatul.

Cea de a treia sectiune a studiului previzioneaza, in baza datelor publice si a celor oferite de companii, evolutia a zece sectoare economice (Pietele financiare, Consultanta, Constructii & Real Estate, Industrie, Energie, Retail & FMCG, Agricultura & Industrie alimentara, IT&C, Servicii si Media), in functie de trei indicatori: ritm de crestere, evolutia marjelor de profit si evolutia salariilor.

Anuarul “Economia in 2009” are un tiraj de 15.000 de exemplare si, incepand cu 17 decembrie, poate fi cumparat cu 8,9 lei la punctele de difuzare a presei.