Grupul international de comunicare WPP, prezent si in Romania, are in plan o serie de concedieri in cadrul diviziilor sale din vestul Europei si America de Nord, si pregateste noi angajari pe pietele in curs de dezvoltare din Europa de Est, America de Sud si Asia, informeaza Brand Republic.

Sir Martin Sorrell, CEO-ul grupului WPP, a luat aceasta decizie in urma unor discutii pe marginea bugetelor purtate cu sefii diviziilor din portofoliul companiei, in lunile noiembrie si decembrie.

Potrivit unei surse din interior, reducerile de personal vor fi aplicate acolo unde costurile cu angajatii depasesc cu 60% veniturile companiei.

Cu toate acestea, grupul pregateste angajari pe pietele aflate in curs de dezvoltare din Europa de Est, Asia si America de Sud, in sectoare precum PR si cercetare de piata.

Alte grupuri de comunicare au anuntat, de asemenea, reduceri de personal, la finele lui 2008. Este vorba de Omnicom - divizia din Statele Unite - care pregateste concedierea a 3.500 de angajati, reprezentand 5% din personal si Interpublic care planuieste reducerea tot cu 5% a personalului, echivalentul a 2.000 de angajati.

Grupul WPP este al doilea grup de comunicare din lume si detine in portofoliu companii precum Young&Rubicam, Ogilvy, JWT, Grey, GroupM.