Efectele crizei: New York Times vinde, in premiera, publicitate pe prima pagina
“Ca ultima concesie in fata celei mai mari scaderi a veniturilor de la Marea Depresie, 'The New York Times' a inceput să vanda spatiu publicitar pe prima pagina", noteaza chiar NYT. Ad-ul de presa va ocupa spatiul a sase coloane, in jumatatea de jos a primei pagini.
In trecut, cotidianul a publicat ocazional reclame pe prima pagina sub forma a 2,3 linii de text in josul paginii. Insa, niciodata pana acum nu a alocat spatii publicitare pe prima pagina, fapt considerat de traditionalisti "o incursiune comerciala in cel mai important spatiu de stiri al ziarului”.
Aceasta miscare aduce publicatia in rand cu restul ziarelor americane care au cedat impertivelor comerciale dictate de criza economica, rupand astfel traditia unui continut strict editorial pe prima pagina, informeaza The Guardian.
Un exemplu in acest sens este publicatia Wall Street Journal care a inceput sa vanda reclame pe prima pagina, inca din 2006.
Potrivit The Guardian, NYT a suferit, la fel ca toate celelalte publicatii, un declin abrupt al veniturilor din publicitate, pe fondul crizei. Desi se poate lauda cu 3 milioane de cititori pe zi, publicatia a inregistrat o scadere a cotei de piata cu 55%, in 2008.

În spatele cifrelor (și al scandalurilor politice). Mărturii despre suferință și deznădejde în pandemie: „I-am dat prima palmă copilului”
S&P modifică perspectiva la stabilă, de la negativă/ De ce ar trebui să ne intereseze ratingul
Ludovic Orban: Orice ministru care își atacă premierul trebuie să își scrie mai întâi demisia
Turcan: Cei care lucrează la recalcularea pensiilor vor primi suplimente
Vaccinarea nu este suficientă. Economist român care locuiește la Londra, despre “lecția britanică”