Marketingul mobil si webdesign-ul prezinta cel mai mare potential de dezvoltare pentru investitorii in comunicare, in viitorul apropiat, informeaza IAA. Aceasta concluzie se desprinde din studiul AdMarket 2008, care reflecta atat parerea clientilor asupra industriei de publicitate, cat si tendintele in activitatea de comunicare a acestora pentru anul 2009.

Aflat la a patra editie, studiul AdMarket 2008 a fost realizat de Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), in colaborare cu D&D Research, pe baza opiniilor exprimate de 247 de respondenti din 180 de companii reprezentand cele mai importante marci care au investit in 2008 in comunicare.

Concluziile studiului AdMarket 2008, pe scurt:

  • 83% dintre clientii intervievati au indicat marketingul mobil si webdesign-ul printre activitatile de comunicare cu cel mai mare potential, in viitorul apropiat;
  • cel mai important aspect in relatia client-agentie este intelegerea business-ului clientului si a nevoilor specifice ale acestuia, fiind urmat de calitatea fluxului comunicarii si respectarea intelegerilor stabilite;
  • motivele principale pentru care companiile ar schimba agentia de publicitate cu care lucreaza sunt: lipsa creativitatii, costurile mari, neseriozitatea;
  • 38,9% dintre respondenti sustin ca nu este deloc important ca agentia cu care lucreaza sa castige premii la festivalurile de publicitate, insa, intrebati care sunt cele mai relevante premii de care tin cont cand isi aleg clientii acestia au mentionat premiile Effie (65,6%), Cannes (35,2%) si Portoroz (21,1%).
  • studiul arata ca cele mai importante criterii de evaluare a unei agentii media de catre clienti sunt: calitatea strategiei media (68%), negocierea costurilor media (42,5%) si calitatea planificarii tactice (41,3%);
  • intrebati daca ar fi dispusi sa plateasca mai mult agentiilor media pentru proiecte neconventionale, 76,1% din respondenti s-au aratat interesati, raspunzand pozitiv;
  • 72,1% dintre clienti doresc ca agentiile de publicitate cu care lucreaza sa aiba o abordare mai larga si sa dezvolte solutii de comunicare care sa depaseasca brief-ul primit.