Gazeta Online a rupt contractul cu agentia Boom si a incheiat o intelegere pe doi ani cu Intact Interactive, agentia care face parte din acelasi trust cu gsp.ro. Augustin Roman, directorul executiv al Gazetei Online, vorbeste intr-un interviu pentru HotNews.ro despre mutarea inceputului de an in online.

Care au fost principalele criterii folosite cand ati ales Intact Interactive?

Intact Interactive are in acest moment cel mai bun portofoliu de site-uri si o echipa de vinzari cu experienta. Am mai colaborat cu ei in diverse alte momente si am facut-o foarte bine.

Veti continua sa lucrati, cel putin punctual, si cu alte regii pentru vanzarea publicitatii pe site-urile GSP? S-a pus problema internalizarii unei parti din vanzari?

Deocamdata, spatiul de pe site-urile GSP este cedat in exclusivitate Intact Interactive. Proiectele speciale pe cele 20 de siteuri le vom lucra impreuna cu ei. Daca vom lansa site-uri noi, atunci este posibil sa le vindem si singuri. Prima optiune pe noile produse o are tot Intact Interactive.

Ce tinta si-a propus Gazeta Online pentru cresterea numarului de vizitatori pe site-urile din portofoliu?

Vrem o crestere de 50%. Daca tinem cont ca avem 1,4 milioane de unici deduplicati in reteaua GSP, atunci 2 milioane de unici ar putea fi un obiectiv.

Cum au influentat conditiile de criza stabilirea tintelor pentru 2009, asa cum sunt enuntate pe blogul tau?

Obiectivul nostru in 2009 este eficienta! Vom incerca sa oferim eficienta inclusiv partenerilor nostri. Avem site-uri premium, profil de utilizator foarte bun, ne diferentiem si ne distantam de siteu-rile concurente, care aluneca foarte mult catre expunere de sex. Noi am achizitionat in exclusivitate drepturile video ale Ligii 1, Cupei si echipei nationale, preferind sa pastram contentul de calitate.

Care au fost principalele provocari in atingerea tintelor pe 2008, din punct de vedere al schimbarilor editoriale, al vanzarii publicitatii, al folosirii noilor mijloace de masurare (SATI) etc?

Provocarea a venit de la inceputul lui 2008, cind a trebuit in 30 de zile sa facem un nou gsp.ro. Impreuna cu RUN am reusit, iar siteul a avut o crestere de la 600.000 de unici la 1,1 milioane. Platforma tehnica este foarte buna, echipa editoriala a urcat mult...Insa mai avem mult de munca.

O alta provocare a fost pe cimpul vinzarii de publicitate. Am avut o relatie deschisa cu Boom, am lucrat impreuna transparent pe proiecte speciale si am reusit sa facem o treaba foarte buna. Vom sprijini acum din toate puterile si noul parteneriat, cel cu Intact Interactive. Aparitia SATI este insa evenimentul anului 2008, cu siguranta. Industria avea nevoie de cifre oficiale.

Care sunt, din aceeasi perspectiva, principalele provocari pentru 2009?

Timp de 4 ani am dominat mass-media online si nu a fost chiar normal. Nu este ok ca un site de sport, de nisa, sa aiba mai multi vizitatori decit site-urile generaliste. In 2009, piata se va aseza, va creste batalia pe nisa. Din punctul nostru de vedere, am reusit mixul print-online, astfel ca putem considera ca o provocare in 2009 mixul cu tv-ul. Exista GSP TV, dar din pacate nu s-a reusit sa se construiasca pina acum ca un tot integrat.

Cat de multumit esti de noile instrumente de masurare menite sa sustina cresterea mediului online, indeosebi de SATI?

Este extraordinar ca exista SATI, ca piata are cifre oficiale, sint foarte nemultumit insa de felul cum se livreaza cifrele, de modul greoi in care functioneaza siteul, de multe din punctul asta de vedere. Sper sa se rezolve cit mai repede acest lucru.