Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a lansat, luni, o campanie de promovare a publicatiilor din presa scrisa si online cu cifre auditate. Cu aceasta campanie, intitulata "BRAT da valoare publicitatii", initiatorii vor sa creasca increderea investitorilor in publicatiile masurate, pentru a determina si o crestere procentuala a bugetelor de publicitate alocate acestora. "Ne dorim ca un procent cat mai mare, daca nu 100%, din bugetele de publicitate sa vina spre presa auditata de BRAT si site-urile masurate de SATI", a spus, cu aceasta ocazie, Arina Ureche, director general BRAT.

Potrivit presedintelui BRAT, Silviu Ispas, campania "nu este legata de criza, dar vine intr-un anumit moment al pietei". Ea va fi facuta dupa modelul biroului omolog din Ungaria si se adreseaza, in special, persoanelor responsabile cu cheltuirea bugetelor de publicitate ale clientilor, agentiilor de publicitate si institutiilor statului.

Ispas a tinut sa precizeze ca "in pofida faptului ca peste 90% din titlurile care conteaza in printul romanesc sunt in BRAT, bugetele de publicitate care ajung in presa auditata sunt mai mici, proportional", iar fenomenul nu si-l explica prin argumente care tin de latura profesionala.

Presedintele BRAT a declarat pentru HotNews.ro ca "aceasta campanie nu are nicio legatura cu discutiile din presa (privind veridicitatea datelor de audienta ale publicatiilor din Brat - n.r.). In niciun caz nu intra in discutie veridicitatea datelor SNA. Ele sunt reale si veridice, nu sunt holograme. Daca se pune ceva in discutie, aceasta este metodologia in baza careia se culeg datele, astfel incat sa micsoram marjele de eroare pe care le difuzeaza orice studiu care foloseste esantioane".

Campania va dura 2-3 luni si va fi promovata gratuit, prin publicarea unor machete si bannere, in presa scrisa si online. Ea va fi completata de o campanie de mailing direct catre clientii de publicitate, inclusiv institutii de stat, care vor fi pusi in tema cu beneficiile investitiei in media masurata.

Pana acum, si-au anuntat participarea 37 de publisheri.

BRAT este furnizorul oficial al datelor de audienta pentru presa scrisa (SNA), iar din 2007 a devenit furnizorul oficial al datelor de trafic si audienta pentru site-urile web (SATI).