Doru Panaitescu, consultant de publicitate on-line si organizator de team building-uri extreme, crede in „relevanta pentru consumatori” pe care o va capata in 2009 publicitatea on-line. La intalnirea online cu cititorii HotNews.ro Panaitescu a sugerat ca problema industriei nu este „cum treci de pop-up blockere” (program auxiliar de blocare a reclamei), ci felul in care reclama are ceva de spus publicului de pe un anumit site. Dupa intalnire, Panaitescu a discutat despre online, team buildinguri si strategiile independentului in piata.

Invitatul lui Iulian Comanescu a inceput in iulie 2007 o cariera de antreprenor, cu un portofoliu de site-uri de nisa (www.afterhours.ro, www.speologie.ro, www.fotoreportaj.ro, www.zerocalorii.ro, www.wildescapes.ro sau www.masinadecarotat.ro), dupa ce a lucrat, timp de aproape 10 ani, la diferite companii de online si s-a specializat in vanzari.

Panaitescu mai desfasoara in paralel o activitate legata de traininguri si organizarea de team buildinguri.

Interviu cu Doru Panaitescu in studioul HotNews.ro

Descarca emisiunea in format MP3

Fragmente din discutia online

  • Despre modul cum ar putea creste veniturile pe internet: „Cred ca tot la client trebuie facuta inca un pic de educatie, chiar si acum in 2009. Lucrurile se schimba repede in mediul asta, iar oamenii din bransa inca mai confunda ecranul de monitor cu cel de TV. (...) Un lucru bun al utlimilor doi-trei ani a fost trecerea baricadei unor specialisti dintr-o zona in alta, ceea ce a facut ca piata sa urce ca nivel de pregatire.”
  • Publisherii de nisa nu trebuie sa porneasca de la zonele unde exista consum de reclama, ci de la expertiza proprie pe continut: „O greseala tipica pe care o fac antreprenorii este sa mearga pe un domeniu care are potential, dar la care nu au experienta. De exemplu, am realizat afterhours.ro din pasiunea pentru mancat si mers la carciuma, deci daca te pricepi la toate domeniile descrise mai sus ia-le in ordinea in care ai capacitati reale de a le monetiza prin experienta anterioara. Abia apoi calculeaza daca bransa respectiva e rentabila sau nu.”
  • Banii si blogurile: „Un blog nu difera prea mult de un site, iar posibilitati de monetizare pentru un site sunt multe. Ca regula generala e bine sa ai cat mai mult trafic, dar asta nu inseamna sa faci chiar orice pentru traficul ala. Important e sa aduni o comunitate care sa fie interesanta pentru anumite categorii de advertiseri.”
  • Reclama relevanta pentru consumatori si pop-up blockere: „Exista solutii petnru advertiseri pentru a trece chiar si de adblockere daca ai nervi pentru asta. Ideea in 2009 este a fii relevant pentru consumatori. Si atunci vor considera publicitatea informativa si folositoare, nu enervanta.
  • Anul acesta o sa vezi cum site-urile care au continut si pozitionare premium se vor cerne usor usor de cele care vor face publishing de dragul potentialului pe care l-au vazut in zona respectiva.
  • Sau cel putin eu asa sper. A, ca advertiserii nu vor decela prima categorie de celalata, aici mai avem noi putin de lucrat pe partea de training”
  • Site-urile sociale si publicitatea de pe ele: „In general site-urile sociale ating greu o masa critica, dar chiar si atunci se monetizeaza greu. Neogen are de tras datorita continutului indoielnic uploadat de vizitatori, trilulilu la fel, hi5 nu ma vorbesc. Avantajul aici este posibilitatea de a ajunge in top foarte repede daca stii cum sa exploatezi nisa pe care activezi. Exemplu blackplanet.com, bebo.com, twitter.com. Toate acestea au folosit strategii dsruptive pentru a castiga audienta masiva.”
  • Despre pozitionarea ca independent: „Ma feresc de asocieri cu jucatorii pietei pentru ca te inchizi pe termen lung. In activitatea de consultanta trebuie sa fii "avocatul diavolului", le arati parerea ta despre chestiunea prorpriu-zisa fara a periclita reltaiile cu ceilalti jucatori ai pietei.
  • Moguli si interese sunt in orice bransa. Diferenta este ca aici porcaiala e mai transparenta. Ceea ce nu e un lucru rau neaparat, dar asta nu inseamna sa te si bagi in ea.”

Din editiile trecute ale Intalnirilor Media HotNews.ro

Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.