Veniturile din publicitate pe piata media din Statele Unite au scazut cu 2,6% in 2008 fata de anul precedent, potrivit ultimelor date furnizate de Nielsen si citate de Brand Republic. In Marea Britanie, bugetele de publicitate au scazut abrupt in al patrulea trimestru al lui 2008 - circa 10%, ziarele fiind cele mai afectate, cu o scadere de 12%, noteaza The Guardian.

Conform Brand Republic, in 2008 cheltuielile pe publicitate au scazut cu 3,7 miliarde de dolari pana la 136,8 miliarde de dolari. Retelele de cablu TV si de cablu TV in limba spaniola au fost singurele segmente care au inregistrat o crestere a veniturilor din publicitate anul trecut. Primii 10 mari clienti de publicitate au cheltuit in total 15,5 miliarde de dolari, cu 15% mai putin decat in 2007.

Compania Procter&Gamble a ramas clientul cu cele mai mari bugete investite in publicitate, in pofida unei scaderi cu 19% fata de anul precedent. In schimb, Cerberus Capital Management (Chrysler) si Ford Motor Co. si-au redus masiv bugetele alocate publicitatii - cu 31%, respectiv 29%.

"Data fiind situatia economiei americane, era previzibil un declin al banilor investiti in publicitate, insa nu e chiar asa de rau cum ar fi putut sa fie", a afirmat Annie Touliatos, reprezentanta Nielsen, citata de Brand Republic.

"Sezonul campaniilor si Olimpiadele de Vara au fost cele doua mari evenimente care au impactat major vanzarile de publicitate, in special pe piata TV", a adaugat aceasta.

Pe de alta parte, in Marea Britanie, declinul cu 9,6% inregistrat in ultimul trimestru al lui 2008 a insemnat o reducere cu 3,9% a bugetelor de publicitate pe intregul an, comparativ cu anul 2007, dupa o crestere de 4,6% in intervalul 2006-2007. Singurul sector care s-a bucurat de o crestere a veniturilor din publicitate a fost internetul, cu un plus de 17,3% in ultimul trimestru al lui 2008, fata de anul precedent.