Cel mai popular motor de cautare de pe Internet, Google, incearca inca o data sa-si sporeasca profiturile, prin intermediul agregatorului sau de stiri Google News, incheind parteneriate cu opt agentii de stiri europene. Compania va lansa un serviciu de publicitate care va afisa, alaturi de stirile preluate de la aceste agentii de presa, reclame potrivite contextului informational, informeaza The Guardian.

Reprezentantii Google au anuntat, marti, ca au incheiat parteneriate cu agentia de stiri EFE, ce difuzeaza stiri in Spania si America Latina; LUSA, din Portugalia si Brazilia, Keystone din Elvetia; APA din Austria; PAP din Polonia; MTI din Ungaria; ANA din Grecia si Belga din Belgia.

Astfel, incepand de marti, agentiile de presa europene, afiliate la European Press Agency, vor publica reclame contextuale, care vor aparea alaturi de materialele informative ce sunt preluate pe Google News.

Google News a introdus deja, la inceputul lunii, publicitate in cadrul rezultatelor cautarilor, serviciul fiind disponibil numai in pagina din SUA, motor de cautare ce furnizeaza rezultate preluate din peste 4.500 de surse.

Reclamele contextuale vor rula, de asemenea, si alaturi de continuturile celorlalte agentii partenere ale Google: AFP (Franta), Press Association (Marea Britanie), AP (Statele Unite) si Canada Press.

Google nu a dorit sa ofere informatii cu privire la valoarea contractelor incheiate cu agentiile de presa si nici despre modul in care veniturile din publicitate vor fi impartite.

Impotriva Google au fost intentate mai multe procese, de catre publisherii ziarelor, care au acuzat gigantul online ca prin reproducerea pe site-ul Google News a titlurilor de articole si a unor fragmente din acestea, Google publica opere protejate de drepturi de autor si, mai mult, castiga sume impresionante prin cumularea diverselor continuturi. De cealalta parte, oficialii Google au respins acuzatiile, precizand ca site-urile publicatiilor beneficiaza de un numar foarte mare de vizitatori datorita stirilor care apar pe Google News.

Google Inc. a fost infiintata de doi studenti la Universitatea Stanford, Larry Page si Sergey Brin, in 1998, iar in anul urmator avea deja un capital social de 25 de milioane de dolari.