Timpii de antena stabiliti prin lege pentru candidatii la alegerile europarlamentare vor fi alocati in proportie de 4/5 pentru partidele reprezentate in Parlamentul European si 1/5 pentru candidatii independenti si restul formatiunilor politice. In plus, posturile de radio si TV vor putea reflecta campania pentru alegerile europarlamentare in cadrul jurnalelor de stiri, avand deplina "libertate si raspundere editoriala", a spus, marti, presedintele CNA, Rasvan Popescu.

CNA a invitat, marti, reprezentantii posturilor de radio si TV la dezbateri pe marginea proiectului sau de decizie privind regulile de desfasurare a campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare, programata pentru luna iunie 2009.

Daca anul trecut candidatii pentru alegerile uninominale si-au putut promova materiale de campanie in cadrul unor stiri electorale, difuzate la finalul jurnalului de stiri, CNA vrea ca, anul acesta, redactiile de stiri ale posturilor sa faca efortul de a reflecta campania pentru alegerile europarlamentare cu propriile materiale jurnalistice, in cadrul emisiunilor informative.

"Folositi-va toata capacitatea de a realiza stiri despre campania electorala in cadrul programului de stiri, nu va fac ei stirile. Aveti toata raspunderea, numai sa v-o asumati", a spus Popescu.

Ce aduce nou Decizia CNA, conform presedintelui Rasvan Popescu:

  • Accesul candidatilor va fi asigurat in emisiuni de promovare electorala, marcate ca atare pe toata durata lor, si in dezbateri electorale, precum si prin intermediul spoturilor electorale difuzate numai in timpul emisiunilor electorale si in limita a sase minute pe ora.
  • Reflectarea campaniei electorale se poate face in cadrul emisiunilor informative, posturile avand deplina libertate si raspundere editoriala.
  • La emisiunile de promovare electorala, radiodifuzorii nu vor avea nicio contributie editoriala, tocmai pentru a separa foarte clar demersurile jurnalistice de materialele partidelor.
  • Timpii de antena stabiliti prin lege pentru competitorii electorali vor fi alocati in proportie de 4/5 partidelor reprezentate in PE si de 1/5 celor care nu au o asemenea reprezentare si candidatilor independenti, cu mentiunea ca timpii de antena trebuie alocati in mod egal, in cadrul proportiilor mentionate.

Pentru posturile comerciale, emisiunile de promovare si spoturile electorale vor fi contra-cost in continuare, "tocmai pentru a le atrage in reflectarea campaniei electorale", a precizat Popescu.

Potrivit Deciziei CNA, campania pe posturile de radio si TV, publice si private, incepe pe 6 mai 2009, la ora 00.00 si se incheie pe 6 iunie, la ora 7.00. De asemenea, competitorii electorali au la dispozitie intervalul 22-28 aprilie pentru a solicita in scris posturilor timpii de antena pe care intentioneaza sa ii utilizeze.

Decizia va fi supusa votului final, joi, 26 martie, urmand ca saptamana viitoare sa fie publicata in Monitorul Oficial.

Amenzile in cazul unor abateri de la prevederile legale ale Deciziei CNA pot fi intre 4.500 si 10.000 de lei, si pot urca pana la 100.000 de lei in cazul unor abateri de continut ce pot fi sanctionate in baza Legii si Codului audiovizualului.