Potrivit unui comunicat al agentiei, studiul - realizat pe baza de chestionar pe 40 dintre cele mai vizitate bloguri romanesti, pe parcursul a trei saptamani - arata ca cititorii de bloguri sunt in general utilizatori "cu o vasta experienta pe Internet si care interactioneaza intr-o proportie semnificativa cu blogurile pe care le citesc.
Comunicatul Standout arata ca:
- 73,7% dintre cititori sunt persoane cu varste intre 20-35 de ani
- doar 13,2% au varste intre 15 si 19 ani
- 49,5% au studii superioare finalizate, din care peste o treime au si studii aprofundate, masterat sau doctorat
- 17% au venituri peste 3000 RON, 34% au venituri intre 1000 si 3000 RON
- 50,3% folosesc internetul de peste 7 ani, iar 34,9% folosesc internetul de 4-7 ani
- 44,7% au comentat cel putin o data pe blogul pe care au raspuns la chestionar; nucleul de cititori activi care comenteaza foarte des sau aproape la fiecare articol este de 6,6% din totalul cititorilor
- Principalele motive pentru care utilizatorii de internet citesc bloguri sunt distractia (70% din raspunsurile la studiul STANDOUT), noutatile (32,7%), sentimentul de apartenenta la o comunitate (16,3%).
- 52,5% acceseaza zilnic sau de cateva ori pe zi blogurile preferate
- 51,2% urmaresc zilnic intre 2 şi 5 bloguri
- RSS-ul este folosit in procent scazut pentru citirea blogurilor romanesti (17,7%), conform studiului STANDOUT, principala metoda de accesare a blogurilor fiind prin metoda scrierii directe a adresei in browser (41,5%) sau prin bookmarks/favorites (31,2%).
- 68,9% dintre cititori apreciaza ca si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data parerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea
Citeste mai mult despre studiu aici